Συνεντεύξεις

Mythodea

Οι Mythodea είναι ένα all star project και πνευματικό παιδί του κιθαρίστα Χρήστου Νικολάου, το οποίο κινείται στα χωράφια του power/progressive metal. Πρόσφατα κυκλοφόρησαν το πρώτο τους δίσκο που φέρει σαν τίτλο το όνομα του σχήματος, στο οποίο συμμετέχουν εξέχουσες προσωπικότητες… Ποιες είναι αυτές; Μπορείτε να μάθετε παρακάτω…

Καλησπέρα Χρήστο, συγχαρητήρια για την εκπληκτική ντεμπούτο δουλειά των Mythodea. Πως αισθάνεσαι τώρα που επιτέλους κυκλοφόρησε;

Καλησπέρα Νίκο! Ευχαριστώ πολύ για τα καλά σου λόγια! Μετά από 4 χρόνια σκληρής δουλειάς και πολλών προσωπικών θυσιών, μπορώ να πω ότι νοιώθω ανακούφιση που ολοκληρώθηκε το άλμπουμ και που όλα πήγαν καλά. Νοιώθω επίσης περήφανος που κατάφερα να συνεργαστώ επιτυχώς με τέτοιους κορυφαίους μουσικούς, ώστε να πετύχουμε μαζί ένα αξιόλογο αποτέλεσμα και να υπάρχει ένα πλέον πρόσφορο έδαφος για ακόμη καλύτερες μελλοντικές ηχογραφήσεις.

Τώρα που ακούς τον δίσκο ήσυχα σπίτι σου, υπάρχουν πράγματα που θα ήθελες να αλλάξεις;

Όταν φτιάχνεις κάτι που αγαπάς πολύ, ποτέ δεν είσαι απόλυτα ευχαριστημένος. Θέλεις να είναι τέλειο από κάθε άποψη. Πίστεψέ με έκανα άπειρες μίξεις για πολύ καιρό ακόμη και λίγο πριν στείλω το CD για mastering… Ήθελα να μπορεί ο ακροατής να ακούσει τα πάντα, την ορχήστρα αλλά και την μπάντα ισομερώς και ισοδύναμα, και κατά ένα βαθμό ίσως να το κατάφερα αυτό. Το πρόβλημα είναι ότι το “τέλειο” είναι ψευδαίσθηση… Δεν υπάρχει, και σε φέρνει σε τέτοιο σημείο που πρέπει να σταματήσεις ή απλά θα τρελαθείς κάνοντας μίξεις και να μένοντας στάσιμος και ανέμπνευστος. Αυτό που θα ήθελα, είναι να έχει ακόμη καλύτερο ήχο κιθάρας, αλλά μπορώ να πω μόνο ότι έκανα ότι μπορούσα με τα μέσα που διέθετα. Για μία μεγάλη παραγωγή, χρειάζεται μεγάλο χρηματικό ποσό και πολλά άτομα να ασχολούνται με αυτό, ο καθένας εξειδικευμένος στον τομέα του. Στην περίπτωση μου, ήμουν ο παραγωγός, συνθέτης και ηχολήπτης στην πρώτη μου δισκογραφική δουλειά και σίγουρα δεν είχα την πείρα και όλες τις γνώσεις που απαιτούνται για κάτι τέτοιο. Έμαθα πάρα πολλά όμως σαν μουσικός αλλά και σαν ηχολήπτης και πιστεύω ότι κάθε άλμπουμ θα είναι καλύτερο από το προηγούμενο.

Είναι αρκετά εντυπωσιακό το line-up που έχεις συγκροτήσει στους Mythodea. Τι σε έκανε να προτιμήσεις τους εν λόγω μουσικούς για την στελέχωση του δίσκου; Πως έγινε η επαφή μαζί τους;

Γενικά σαν άτομο που βλέπει σοβαρά την μουσική και την σύνθεση της, θέλω το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα όσο δύσκολο και αν είναι αυτό να επιτευχθεί. Δεν ήξερα αν είναι πιθανό όμως. Απογοητευμένος από την τότε εξέλιξη της μουσικής μου πορείας σκέφτηκα να επιχειρήσω να στείλω ένα e-mail στον αγαπημένο μου τραγουδιστή και να του προτείνω να ηχογραφήσουμε ένα τραγούδι μόνο (το “Ultimate Pain”), όσο και αν κόστιζε κάτι τέτοιο… Συμφώνησε να το ηχογραφήσει, κανονίσαμε και την τιμή και μετά από λίγο καιρό έλαβα την ηχογράφηση του John West… Δεν μπορώ να περιγράψω την στιγμή που άκουσα την φωνή του στην μουσική μου. Συγκίνηση, ενθουσιασμός και πολλά άλλα και εννοείται η ιδέα να ηχογραφήσουμε ολόκληρο δίσκο, μιας και άρεσε πάρα πολύ το αποτέλεσμα και στον ίδιο τον John. Φυσικά δεν είχα budget, παρά μόνο την θέληση να πραγματοποιηθεί όσο καιρό και αν απαιτούσε. Ηχογραφούσαμε ένα κομμάτι ανά μήνα ή ανά δύο μήνες. Χάρη στον John, είχα την δυνατότητα να με πάρουν πιο σοβαρά και να προσέξουν την μουσική μου και άλλοι μουσικοί που ούτε καν φανταζόμουν ότι ήταν δυνατόν ποτέ να συνεργαστούν μαζί μου. Η ίδια διαδικασία ξανά με κάθε έναν από τους μουσικούς.. Ένα ένα κομμάτι με πρώτη συνεργασία τον drummer Bobby Jarzombek, ηχογραφήσαμε 2 κομμάτια, αλλά δυστυχώς τότε είχε περιοδεία με Rob Halford, επίσης ηχογραφήσεις με προτεραιότητα τους Fates Warning, με αποτέλεσμα να μην μπορούμε να ηχογραφούμε με ένα σταθερό ρυθμό όπως ήθελα. Για μπάσο ο John μου πρότεινε τον απίστευτο Steve DiGiorgio, εγώ βρήκα τον Charlie Zeleny για drums βλέποντας τον στο ΥouΤube να παίζει εκπληκτικά μερικά κομμάτια των Dream Theater και σιγά σιγά με τον καιρό κάλεσα και άλλους μουσικούς όπως τον Vitalij Kuprij,Mistheria κτλ. Πολλοί σκέφτονται… Γιατί δεν έβρισκες Έλληνες μουσικούς, να κάνεις την δουλειά σου και να σου βγει και πιο οικονομικά; Θα απαντήσω λέγοντας ότι δεν θέλω προχειροδουλειές.. Προτιμώ να δουλεύω ένα χρόνο για να πληρώσω έναν επαγγελματία μουσικό που θα μου δώσει το αποτέλεσμα που θέλω χωρίς εγωισμούς και παραξενιές, πάρα έναν εγχώριο μουσικό που θα μου κάνει την ζωή δύσκολη και θα μου καταστρέψει ότι προσπάθεια έχω κάνει για να συνθέσω το κάθε κομμάτι. Στο κάτω κάτω η μουσική δεν είναι δουλειά για μένα. Είναι ένας τρόπος έκφρασης και δημιουργία. Συνθέτω για να νοιώθω εγώ καλά για αρχή και η καλύτερη ανταμοιβή μου όπως σε κάθε άτομο που αγαπάει αυτό που κάνει είναι η αναγνώριση της προσπάθειας μου. Στην ερώτηση σου γιατί προτίμησα τους συγκεκριμένους μουσικούς, θα έλεγα καθαρά λόγω ταλέντου και εμπειρίας. Σίγουρα έχουν και όνομα το οποίο βοηθάει για να προσέξει κάποιος ολόκληρο το project, αλλά μένεις έκπληκτος με το πόσο προσγειωμένα και απλά άτομα είναι παρόλο που ο κάθε ένας από αυτούς έχουν γράψει ιστορία στον χώρο της μουσικής!

Στο δίσκο δε υπάρχουν και μια πληθώρα guest μουσικών. Μίλησε μας γι’ αυτούς.

Ναι, συμμετέχουν έντεκα ταλαντούχοι μουσικοί ! Ήμουν πολύ τυχερός που τους είχα στο άλμπουμ. Να αρχίσω με τον Vitalij Kuprij, όποιος τον γνωρίζει, τα λόγια είναι περιττά. Είναι από τους καλύτερους πιανίστες στον κόσμο και παλιός συνεργάτης του John West. Τον ήθελα για το ‘Nostalgia’ και σε αληθινό πιάνο, γιατί λατρεύω το μαγικό του παίξιμο και κατά κάποιο τρόπο ήθελα να τον ξανακούσω μαζί με τον JW μετά από τόσα χρόνια! Δεν χρειάστηκε να του δώσω ιδιαίτερες οδηγίες, απλά το ηχογράφησε και το έπαιξε καλύτερα από ότι φανταζόμουν. Ακολουθεί άλλος ένας ταλαντούχος πιανίστας/πληκτράς, ο Ιταλός Mistheria που τον γνώρισα μέσω του JW. Όταν τον άκουσα, ήθελα οπωσδήποτε να συμμετέχει στο άλμπουμ μου… Φανταστικός μουσικός και πολύ καλός σαν χαρακτήρας. Ο Robert Sorvari, φίλος και συνεργάτης του Steve DiGiorgio… Απίστευτος φλουτίστας, με πολύ humour και μεγάλη όρεξη για μουσική. Ταξίδεψε μιάμιση ώρα για να ηχογραφήσει φλάουτο για το ‘Nostalgia’ αφιλοκερδώς, στο σπίτι του Steve, και μου έκαναν ευχάριστη έκπληξη με το να με καλέσουν στο Skype για να δω την εξέλιξη της ηχογράφησης. Οι ηχογραφήσεις του John West έγιναν στο studio του φίλου και συνεργάτη του Lonnie Park. Εκείνος ήθελε να προσθέσει πίσω φωνητικά σε μερικά κομμάτια και εγώ εννοείται χάρηκα ιδιαίτερα μιας και οι φωνές του John και του Lonnie δένουν άψογα και οι χορωδίες ήταν ακόμη πιο πλούσιες. Για το κομμάτι ‘Stay’ έψαχνα μια γυναικεία φωνή για ντουέτο με τον John, και ο ίδιος μου πρότεινε την συνεργάτιδα του από τους Royal Hunt, Maria McTurk. Πολύ καλή φωνή και ιδιαίτερη. Να αναφέρω και ένα τελευταίο όνομα από την συνεργασία μου με ξένους μουσικούς, την Sarah Nakkach από την Τυνησία, η οποία είναι μια Facebook φίλη μου. Είχα ακούσει την φωνή της και λόγο της καταγωγής της πίστευα ότι θα ήταν ιδανική για το κομμάτι ‘Asia’ μιας και έχει καθαρά ανατολίτικες επιρροές. Τα φωνητικά της ηχογραφήθηκαν κυριολεκτικά τελευταία στιγμή πριν στείλω τα αρχεία για mastering. Παρόλο που ήμουν πολύ πιεσμένος εκείνο τον καιρό λόγο έλλειψης χρόνου, χαίρομαι πολύ που πρόσεθεσα αυτή την όμορφη φωνή… Τώρα να αναφέρω τους Έλληνες μουσικούς που συνεργάστηκα. Τελευταίες εβδομάδες πριν το mastering πάλι σκέφτηκα να προσθέσω μια παλιά διαδικτυακή φίλη, την ταλαντούχα Βίκυ Ψαράκη η οποία αντικατέστησε την τότε ψηφιακή φωνή που είχα στο ορχηστρικό κομμάτι ‘Ingredi’ με την υπέροχη φωνή της. Πραγματικά ζωντάνεψε ολόκληρο το κομμάτι και θα χαρώ πολύ να συνεργαστούμε στο μέλλον σε περισσότερα κομμάτια! Μιλώντας για υπέροχες φωνές να αναφέρω τις σειρήνες του κομματιού ‘Sailing On A Stormy Sea’, Σαπφώ Σταυρίδη και Αλεξάνδρα Σαμουηλίδου, συνεργασίες από το παρελθόν που μου τις σύστησε ο φίλος και συνεργάτης Βασίλης Αξιώτης. Σίγουρα φωνές που θα χρειαστώ και στο μέλλον, άψογες από κάθε άποψη. Και τελευταίους αλλά εξίσου σημαντικούς, τον πολύ καλό μου φίλο Περικλή Τιμπλαλέξη και τον Γιάννη Συγγούνη στο βιολί και στο κοντραμπάσο αντίστοιχα. Από τους πιο ταλαντούχους μουσικούς και ταυτόχρονα καλύτερα άτομα που έχω γνωρίσει ποτέ! Τους θεωρώ σταθερά μέλη των Mythodea.

Υποθέτω ότι είναι ένας δίσκος ηχογραφημένος σε διάφορα studios ανά τον κόσμο. Πόσο δύσκολο ήταν να ενωθούν τα κομμάτια και να γίνει το ηχητικό αποτέλεσμα που ακούμε;

Πολύ σωστά Νίκο, ευτυχώς το internet έχει κάνει το απίθανο πιθανό. Δεν μπορώ να πω ότι ήταν δύσκολο στο να ενωθούν οι ηχογραφήσεις. Όλοι είναι άψογοι μουσικοί και έχουν εμπειρία στην ηχογράφηση. Ηχογραφήθηκαν όλα με ακρίβεια πάνω στον μετρονόμο και το μόνο που έκανα εγώ ήταν να τα βάλω τις ηχογραφήσεις στο project μου και να αρχίσω κατευθείαν να κάνω το mixing. Το πιο δύσκολο μέρος ήταν το mixing καθεαυτό, γιατί όλα τα όργανα ηχογραφήθηκαν σε διαφορετικές περιόδους. Ίσως τα πιο δύσκολα στην μίξη να ήταν τα drums και αυτό γιατί ανάλογα με την θερμοκρασία του χώρου, μπορεί να αλλάξει και ο ήχος τους και ηχογραφήθηκαν σε διάστημα ενός χρόνου. Εκεί αντιμετώπισα μεγάλη δυσκολία μόνο στο να ταιριάξω τον ήχο, να φαίνεται ότι είναι ακριβώς ίδιος σε όλα τα τραγούδια.

Υπεύθυνος για την μίξη και το mastering ποιος ήταν;

Για την μίξη ήμουν εγώ, για mastering το ανέθεσα στον Mika Jussila από τα Finnvox Studios στην Φιλανδία. Πιστεύω ότι το mastering είναι εξίσου σημαντικό με κάθε άλλο στάδιο ολοκλήρωσης ενός άλμπουμ και ίσως το σημαντικότερο. Βοηθάει στο να βελτιώσει τον ήχο κατά πολύ. Βέβαια μπορεί να τον αλλάξει αρνητικά αν δεν είναι ο σωστός ηχολήπτης. Οπότε διάλεξα τον Mika, μιας και έχει τεράστια εμπειρία με το mastering μεγάλων συγκροτημάτων όπως Stratovarius, Nightwish, Apocalyptica και πολλών άλλων.

Όσο για το εικαστικό μέρος; Θες να μας πεις λίγα λόγια γι’ αυτό;

Μου το έφτιαξε ο Mattias Norén, γνωστός από cover art που έχει φτιάξει για Evergrey, Kamelot κτλ. Ήθελα κάτι που να σε βάζει στην σκηνή ενός φανταστικού κόσμου και να έχει σχέση με δίδυμες ψυχές, και την ιδιαίτερη ένωση τους ακόμη και μετά το θάνατο. Το εξώφυλλο δείχνει έναν άνδρα γονατιστό να προσπαθεί να κρατήσει κοντά του την αγαπημένη του, η οποία σαν πνεύμα πλέον, καλείται να περάσει την πύλη για τον άλλο κόσμο. Το εξώφυλλο περιέχει στοιχεία που ταιριάζουν με μερικούς τίτλους τραγουδιών του άλμπουμ, με ίσως ιδανικότερο το “Stay”. Επίσης σαν art concept περιέχει την εποχή του Φθινοπώρου, κατά κάποιο τρόπο το Φθινόπωρο για μένα έχει ένα αναζωογονητικό αίσθημα. Στο artwork το δέντρο και τα φύλλα του που πέφτουν… Οι ρίζες του, το νερό, τα άστρα και το διάστημα… Όλα αυτά τα στοιχεία έχουν σχέση σαν συμβολισμοί με την ζωή και τον θάνατο, δίνοντας όμως ένα αίσθημα συνέχειας, ότι δεν είναι το τέλος αλλά κάτι που απλά συνεχίζει απλά αλλάζει μορφή. Αν σας φαίνονται όλα αυτά περίεργα, φανταστείτε πως φάνηκαν στον Mattias, όταν του τα περιέγραφα! (γέλια)

Να υποθέσω πως και η μουσική και οι στίχοι είναι εξ’ ολοκλήρου δική σου υπόθεση;

Η μουσική ναι, οι στίχοι όχι. Είναι πολύ δύσκολο για μένα να εκφραστώ με λόγια. Τους στίχους τους γράφει ο John. Εγώ απλά του έλεγα το θέμα και του έδινα τον τίτλο του κομματιού μαζί με μελωδικές γραμμές και εκείνος έγγραφε τους στίχους και το ηχογραφούσε. Σε μερικά σημεία που δεν ήμουν σίγουρος για κάποιες μελωδικές γραμμές ή σε άλλα σημεία που δεν είχα κάποια ιδέα για μελωδική γραμμή φωνής, ο John βελτίωνε τις ήδη υπάρχουσες ή έγραφε εξ’ ολοκλήρου μελωδίες καλύτερες από ότι ήλπιζα.

Αλήθεια πως θα χαρακτήριζες την μουσική των Mythodea σε κάποιον που δεν έχει ακούσει νότα σας; Ποιες θεωρείς τις μεγαλύτερες επιρροές των Mythodea;

Σαν είδος ανήκει στο συμφωνικό power metal με στοιχεία progressive. Είναι μια μίξη soundtrack ταινίας με metal μουσική, τραγουδισμένο από μία από τις καλύτερες φωνές στον κόσμο. Σκοπός μου σαν συνθέτης είναι να κάνω τον ακροατή να ταξιδεύει μέσω της μουσικής και να λαμβάνει το τραγούδι όπως όταν θα έβλεπε μια ταινία. Αποφεύγω την επανάληψη και την απλότητα σε ένα τραγούδι μιας και εμένα προσωπικά με κουράζει μετά από μερικά ακούσματα, ενώ αντίθετα κάτι που έχει αλλαγές και ενδιαφέρον, αν και μερικούς μπορεί να κάνει δύσπεπτο το πρώτο άκουσμα, πιστεύω ότι ο ακροατής θα το εκτιμήσει διαφορετικά όσο το προσέχει και θα τον κάνει να ανακαλύπτει νέα πράγματα κάθε φορά, με αποτέλεσμα να μην το βαριέται. Οι μεγαλύτερες επιρροές μου είναι από τον κινηματογραφικό χώρο… Η συμφωνική ορχήστρα αποτελεί μεγάλο μέρος της μουσικής μου, οπότε θα έλεγα ότι έχω επηρεαστεί πολύ από συνθέτες όπως ο John Williams, Danny Elfman, James Horner, Alan Silvestri, Howard Shore και πολλούς άλλους. Σίγουρα ότι ακούει κάποιος αποτελεί επιρροή. Από το metal, θα έλεγα ότι οι αγαπημένες μου μπάντες είναι Symphony X, Adagio, Evergrey, Nocturnal Rites, Conception και Stratovarius.

Πριν λίγο καιρό δώσατε και ένα clip στην δημοσιότητα. Πες μας δυο λόγια γι’ αυτό.

Λίγους μήνες πριν, με επισκέφτηκε ο τραγουδιστής μου John West. Είμαι οπαδός του John πάρα πολλά χρόνια τώρα και παρόλο που συνεργαστήκαμε μαζί και φτιάξαμε το πρώτο Mythodea, δεν συγκρίνεται με το να συναντηθείς και να γνωρίσεις από κοντά τον αγαπημένο σου τραγουδιστή. Οπότε μπορείτε να φανταστείτε τον ενθουσιασμό μου. Ήρθε μόνο για τρεις μέρες και προσπαθήσαμε να αξιοποιήσουμε τον χρόνο αυτό όσο καλύτερα γινόταν για την προώθηση της μπάντας μας. Πρώτα από όλα συζητήσαμε σχετικά με το μέλλον των Mythodea, και σκεφτήκαμε να κάνουμε μια video συνέντευξη και το ‘Nostalgia’ σε ακουστική έκδοση. Στη αρχή ήθελα έτσι απλά να βιντεοσκοπήσουμε να παίζουμε αυτή την μπαλάντα κιθάρα και φωνή, αλλά σκεφτήκαμε ότι αν είναι να κάνουμε κάτι καλά να το κάνουμε ολοκληρωμένα. Οπότε νοίκιασα μικρόφωνα, κάλεσα τον Περικλή Τιμπλαλέξη που παίζει το βιολί και στην αυθεντική έκδοση του ‘Nostalgia’ (ο οποίος ήρθε από την Λαμία) και με την βιντεοσκόπηση με βοήθησε ένας φίλος μου φωτογράφος Χρήστος Ρούσσης. Η βιντεοσκόπηση/ηχογράφηση έγινε στο δωμάτιό μου. Ήταν φοβερή και ανατριχιαστική εμπειρία για μένα να παίζουμε όλοι μαζί στον ίδιο χώρο. Για το τελικό αποτέλεσμα που βλέπετε αναγκάστηκα να μάθω και ένα πρόγραμμα σκηνοθεσίας, να αγοράσω extra video footage και τελικά να καταλήξει σε βίντεο clip.

Τομέας εμφανίσεις: Υπάρχει πιθανότητα να δούμε τους Mythodea επί σκηνής;

Είναι πολύ δύσκολο αυτό να γίνει πραγματικότητα. Όλα τα μέλη βρίσκονται στην Αμερική και δεν θα έκανα ποτέ live χωρίς τους John West και Steve DiGiorgio. Επίσης τα κομμάτια θα επαιτούσαν ιδιαίτερη προετοιμασία μιας και η ψηφιακή ορχήστρα παίζει τον ίδιο ρόλο με τα υπόλοιπα μουσικά όργανα. Θα πρέπει να είναι προηχογραφημένα όπως κάνουν και οι Nightwish, κάτι που φυσικά γίνεται, αλλά απαιτεί οργάνωση.

Μπορεί να είναι σύντομο το διάστημα αλλά νέο υλικό υπάρχει;

Υπάρχει ναι και συνεχίζω να γράφω όσο μπορώ και όποτε έχω έμπνευση. Μιας και δεν υπάρχει περιορισμός χρόνου δεν θέλω να κάνω βιαστικές κινήσεις που οδηγήσουν σε κακές συνθέσεις. Στην video συνέντευξη που δώσαμε με τον John, έχω βάλει τρία μικρά samples για να πάρετε μια γεύση. Πιστεύω ότι το δεύτερο άλμπουμ αν καταφέρω να το βγάλω χα χα, θα είναι πολύ πιο δυναμικό και ενδιαφέρον.

Τέλος, πως μπορεί κανείς να αποκτήσει το άλμπουμ;

Δυστυχώς δεν υπάρχει εταιρεία, ακόμη και η κοπή των digipacks είναι προσπάθεια δική μου. Οπότε μπορεί κάποιος να το αγοράσει κατόπιν παραγγελίας από την επίσημη σελίδα μας κάνοντας κλικ στο contact us. Εγώ προσωπικά διευθύνω το site το επίσημο και στο Facebook, οπότε μπορεί όποιος θέλει να επικοινωνήσει μαζί μου για να μάθει περισσότερες λεπτομέρειες και να του το στείλω. Να επισημάνω ότι εξέδωσα μόνο 500 αριθμημένα digipacks.

Χρήστο σε ευχαριστώ για τον χρόνο σου. Κλείσε όπως εσύ θες.

Νίκο θα ήθελα να σε ευχαριστήσω για αυτή την ευκαιρία που μου έδωσες να απαντήσω σε αυτές τις ερωτήσεις, και να ευχαριστήσω επίσης όσους στηρίζουν τους Mythodea. Όσοι δεν γνωρίζουν την μπάντα μας και θα ήθελαν να μάθουν περισσότερα για το τι κάνουμε ή απλά να πουν ένα γεια, μην διστάσουν να επικοινωνήσουν!

Νίκος Σιγλίδης

Band Members

Χρήστος Νικολάου – Κιθάρες, Πλήκτρα

John M. West – Φωνητικά

Steve DiGiorgio – Μπάσο, Σιτάρ

Charlie Zeleny – Τύμπανα

Discography

Mythodea, 2013

haursen2 - 728|90|haursen2||https://www.facebook.com/HaursensGuitarWorkshop/|bothGreekrebels Banner 07052021-728×90 - 728|90|Greekrebels Banner 07052021-728×90||https://www.greekrebels.gr/epikoinonia/|bothRodStudios_728x90 - 728|90|RodStudios_728x90|||bothTatto Clinic Athens 728×90 - 728|90|Tatto Clinic Athens 728×90||https://www.facebook.com/tattooclinicathens|bothwhale_728x90 - 728|90|whale_728x90|||both
20000
110

Related posts

Leave a Comment

Leave a review

X