Συνεντεύξεις

Crystal Tears

Οι Crystal Tears είναι μια μπάντα από τις πιο παλιές στον Ελλαδικό χώρο και η οποία πρόσφατα κυκλοφόρησε το δεύτερο της δίσκο με τίτλο “Generation X”. O drummer και ιδρυτής της μπάντας, Χρυσάφης Ταντανόζης, μας αναλύει τα πάντα γύρω από το νέο τους δίσκο.

Γεια σου Χρυσάφη, συγχαρητήρια για το νέο album “Generation X” και συνολικά δεύτερο της καριέρας σας. Πώς αισθάνεσαι εσύ γι’ αυτό;

Γεια χαρά Νίκο και ευχαριστώ για τη φιλοξενία στο Greek Rebels online mag! Ναι φίλε μου, η μπάντα αισθάνεται τίποτα περισσότερο από δικαιωμένη. Δουλέψαμε τόσο σκληρά, δώσαμε τέτοιο γκάζι, που καταφέρνοντας σε μια τόσο δύσκολη εποχή να υποστηριζόμαστε από ένα label, το οποίο πιστεύει εμπράκτως σε μας, μας κάνει να αισθανόμαστε τίποτα άλλο από χαρούμενους, καθώς συνειδητοποιούμε πως δεν σκοτώσαμε στην κυριολεξία τη δουλειά μας, όπως συμβαίνει πολύ συχνά.

Τι είδους σχόλια έχεις λάβει μέχρι στιγμής για το δίσκο;

Το album πηγαίνει ανέλπιστα καλά. Και λέω «ανέλπιστα», αφού, ok, δεν πρέπει να ξεχνάμε πως πρόκειται για μια newcomer μπάντα σε ένα newcomer label, ό,τι μπορεί να σημαίνει αυτό. Και με χαροποιεί ιδιαίτερα που καταφέραμε να δώσουμε βροντερά το παρόν στον κόσμο και να ακουστούμε και στον επίσημο Τύπο πλέον, στεκούμενοι δίπλα σε μεγαθήρια!

Αλήθεια τι σας έκανε να ονομάσετε το δίσκο έτσι;

Θυμάσαι τις ανεξέλεγκτες εξεγέρσεις που ξεκίνησαν από Ελλάδα και εξαπλώθηκαν στην υπόλοιπη Ευρώπη; Παρακολουθούσαμε τα γεγονότα με τον Ian, το θυμό της νεολαίας, το ξέσπασμα, δίκαιο ή άδικο δεν έχει σημασία, απλά βλέπαμε την έκρηξη ενός ηφαιστείου. Από εκεί αντλήθηκε η έμπνευση για τον τίτλο του δίσκου. Το album είναι για όλους αυτούς που θέλουν να αντιδράσουν ενάντια σε ό,τι τους καταπιέζει.

Πλέον πίσω από το μικρόφωνο βρίσκεται ο Ian Parry, μια σεβαστή προσωπικότητα στο χώρο του metal. Πώς προέκυψε η επαφή μαζί του ώστε να αποτελεί πλέον τον frontman της μπάντας;

Η αλλαγή μέλους είναι ένα από τα δυσκολότερα θέματα που έχει να αντιμετωπίσει ένα συγκρότημα, ιδίως όταν αυτό αφορά στη φωνή. Μόλις αρχίσαμε να ψάχνουμε την αντικατάσταση της φωνής των CRYSTAL TEARS, συνειδητοποιήσαμε πως το μόνο που θα μπορούσε να γίνει λίγο ή πολύ, είναι να επαναληφθούν τα λάθη του παρελθόντος. Δε συμβιβαζόμασταν με τίποτα και αφού, λοιπόν, προσπαθήσαμε σκληρά εγχώρια, αποφασίσαμε να χτυπήσουμε τις πόρτες έξω. Η ανταπόκριση ήταν ανέλπιστα θετική, όλοι τους τραγουδιστές γνωστοί για τις υπηρεσίες τους στο metal! Αποφασίσαμε να πορευτούμε με τον Ian, γιατί πέρα των φωνητικών του ικανοτήτων και της ποιότητάς του πάνω στην σκηνή, ζει στην Ευρώπη – Βρετανός που ζει στην Ολλανδία – και εκτός από μερικά projects δεν έχει σταθερές υποχρεώσεις σε full band.

Ο Ian στην ουσία αποτελεί μόνιμο μέρος της σύνθεσης ή session?

Οι CRYSTAL TEARS είναι μπάντα και όχι project band. Φυσικά και αποτελεί μόνιμος μέλος. Έχει συμβάλλει συνθετικά με τους στίχους του και τις φωνητικές του γραμμές. Όποιος παίζει στην μπάντα ανήκει στην μπάντα και η μπάντα ανήκει σε αυτόν, ο σεβασμός και οι απαιτήσεις είναι αμφίδρομες. Υπάρχουν κανόνες που διέπουν και συντηρούν την μπάντα, τους οποίους όλοι μας ανεξαιρέτως ακολουθούμε ακόμη και ο Ian. Και πίστεψε με, αν και οι δύο πλευρές δεν πιστεύαμε στην έννοια μπάντα, αν δεν το βλέπαμε αμοιβαία ότι πρόκειται για ένα λειτουργικό σύνολο, δε θα επιτρέπαμε να συμβεί κάτι τέτοιο, αν καταλαβαίνεις τι εννοώ.

Σκοπεύετε να συνεργαστείτε μαζί του και σε επερχόμενες δουλειές;

Θα δεις… χα, χα! Ήδη υπάρχουν νέες ιδέες.

Σχετικά με την όλη παραγωγή του δίσκου (ηχογράφηση, μίξη, mastering) αυτή πού πραγματοποιήθηκε; Ποιος ήταν, επίσης, υπεύθυνος γι’ αυτήν;

Η προπαραγωγή του δίσκου έγινε στην Ελλάδα και μετέπειτα, όλη η παραγωγή στη Γερμανία στο Music Factory & Prophecy studio (http://www.myspace.com/musicfactory_prophecy). Τρομερή εμπειρία! Πρόκειται για ένα πεντακάθαρο studio με όλες τις ανέσεις και δύο ανθρώπους, οι οποίοι μας καλωσόρισαν και φρόντισαν με το παραπάνω, τον R. D. Liapakis στα χρέη του παραγωγού και τον C. Schmid τον άρχοντα της κονσόλας και της υπομονής. Μας πίεσαν αρκετά, αλλά μας άρεσε… χα, χα! Τους ανθρώπους εκεί χαρακτηρίζει άλλη νοοτροπία. Τα πάντα γίνονται με την παραμικρή λεπτομέρεια και δε σε αφήνουν να φύγεις αν δεν πάρουν το επιθυμητό αποτέλεσμα. Ο R. D. Liapakis (MYSTIC PROPHECY) πιέζει αρκετά τον μουσικό που έχει απέναντί του, αλλά γνωρίζει πολύ καλά τι θέλει και πώς το θέλει από αυτόν. Το αποτέλεσμα δικαιώνει όλους, εξάλλου το αποτέλεσμα μιλάει κάθε φορά από μόνο του.

Θεωρείς τον εαυτό σου αλλά καθώς και τα υπόλοιπα μέλη της μπάντας απόλυτα ικανοποιημένα από τον τελικό αποτέλεσμα; Θα άλλαζες κάτι σε αυτόν αν σου δινόταν τέτοια ευκαιρία;

Κάθε ηχογράφηση, κάθε λεπτό στο studio είναι μοναδικά. Στο control room κάθε φορά προσφέρεις τον καλύτερό σου εαυτού και κάτι παραπάνω! Οπότε δεν υπάρχουν αμφιβολίες και σκιές, καθώς όλοι μας γνωρίζουμε πως την στιγμή που αποτυπώνεται η μουσική μας δίνουμε πάνω από το 100% του εαυτού μας! Και στην τελική, όντας χρόνια περιπλανώμενος σε studios κανείς δεν κοίταξε να ενδιαφερθεί τόσο πολύ για το τελικό αποτέλεσμα της δουλειάς μας, όσο οι δύο άνθρωποι εκεί. Ο R. D. Liapakis φροντίζει να βοηθάει ακόμη και όταν αυτό δε χρειάζεται. Και εννοείται πως όντας πιο έμπειροι για την επόμενη δουλειά μας απλά όταν θα έρθει με το καλό η στιγμή όλα θα γίνουν ακόμη πιο καλά οργανωμένα!

Ποιες θεωρείς ότι είναι οι διαφορές μεταξύ του νέου δίσκου και του προκατόχου του;

Τα πάντα έγιναν ως και την παραμικρή λεπτομέρεια! Και μιλάμε για πολύ λεπτομέρεια… Να ξεκινήσω από τα διαδικαστικά της ηχογράφησης όπου με τον R. D. Liapakis, αλλά και με τον τεχνικό ήχου, Christian Schmid, προσέχαμε το καθετί από το κούρδισμα και τις συχνότητες ως φυσικά και την απόδοση της μπάντας… Να συνεχίσω στο εξώφυλλο όπου εξαντλήσαμε ιδέες, χρώματα και παραλλαγές… Να περάσω στο λογότυπο της μπάντας, το οποίο έπρεπε να αναδιαμορφωθεί, ώστε να κολλήσει απόλυτα με το εξώφυλλο… Να συνεχίσω με τη φωτογράφηση… με το video-clip… με το στήσιμο Διαδικτυακά και ούτω καθεξής… Τα είδαμε και αντιμετωπίσαμε πλέον όλα με πολύ διαφορετικό μάτι! Έπεσε πολύ δουλειά. Μας περιέκλεισαν άτομα που νοιάστηκαν για εμάς και τη μουσική μας και μας βοήθησαν να μπούμε σε μονοπάτια που δε φανταζόμασταν καν ότι υπήρχαν!

Γραφιστικά ποιος επιμελήθηκε;

Το cover artwork, το 16σέλιδο booklet, καθώς και όλο το album design είναι αποτέλεσμα του mastermind Meran “Darkmouth” Karanitant (www.myspace.com/karanitant)! Ο Meran είναι γνωστός από τις συνεργασίες του με SIX FEET UNDER, HATEBREED, SODOM κτλ., ιδιοφυΐα σε αυτό που κάνει. Δουλεύει πάνω στη λεπτομέρεια και ως και την τελευταία στιγμή παράδοσης. Το όνειρο ενός τελειομανή σαν εμένα… χα, χα! Να μην παραλείψουμε την σπουδαία συμβολή του R. D. Liapakis φυσικά, καθώς ήταν αυτός που έδινε τις κατευθυντήριες γραμμές και πρόσεχε όλες τις λεπτομέρειες ως το τελικό αποτέλεσμα. Α, ναι… και την γκρίνια μου, πολύ εποικοδομητική… χα, χα! Το εξώφυλλο συμβολίζει την καταπίεση των συναισθημάτων, ιδεών και των ανθρώπων μεταξύ τους. Και το φαινόμενο αυτό δε γνωρίζει εποχές, ηλικίες και κάστες. Στην τελική όλοι μας ψάχνουμε για κατανόηση, κάποιον, κάτι, κάπου να στηριχτούμε… Μπορεί να είναι λίγο ακραίο με το μαστιγωμένο παιδάκι στο κέντρο, αλλά η metal είναι ακραία μουσική.

Όσον αφορά στη σύνθεση των κομματιών ποιος ήταν υπεύθυνος για αυτά;

Όσο περίεργο και αν σου φανεί αυτό, στο συγκεκριμένο τουλάχιστον album οι κύριες ιδέες προήλθαν από έναν drummer…! Αλλά ας πούμε ότι γίνεται συλλογική δουλειά κατά κάποιο τρόπο. Όταν γεννιέται μια ιδέα, την ηχογραφώ στο προσωπικό μου studio και όταν πιστεύω ότι είναι έτοιμη, την παρουσιάζω στα παιδιά. Ο καθένας συμβάλλει προσθέτοντας τη δική του προσωπικότητα, αλλά πάντοτε μέσα στα πλαίσια της μπάντας. Στους CRYSTAL TEARS όλα τα μέλη είναι μόνιμα και ισάξια, πρόκειται για ομαδική υπόθεση, όσο βέβαια μπορεί να είναι εφικτό αυτό. Η μπάντα απαιτεί από τον καθένα να προσφέρει με την προσωπικότητά του, φυσικά-και-πάντοτε μέσα στα πλαίσια αυτής και πάλι. Υπάρχουν κανόνες που διέπουν και συντηρούν την μπάντα, τους οποίους όλοι μας ανεξαιρέτως ακολουθούμε. Δεν είναι εύκολο να συντηρείς ένα συγκρότημα και να προσπαθείς ανελλιπώς για το καλύτερο. Και οι CRYSTAL TEARS είναι μια μπάντα που έχει δουλέψει όλα αυτά τα χρόνια δίχως διάλειμμα και που πάντοτε προσπαθούσε και συνεχίζει να προσπαθεί για τη βελτίωσή της.

Αλήθεια Χρυσάφη ποιος είχε την ιδέα της χρησιμοποίησης των κομματιών που είχατε στα – εκπληκτικά κατ’ εμέ – demos σας, φέρνοντας τα στα μέτρα και τα σταθμά των CRYSTAL TEARS του 2010;

Να είσαι καλά για το σχόλιο! Σκεφτήκαμε να κάνουμε αυτήν την κίνηση, γιατί πιστεύουμε πως μετά από τόσα χρόνια έπρεπε να δοθεί η ευκαιρία στα παλιά μας κομμάτια που τα αξίζει. Πιστεύουμε πολύ στο παλιό μας υλικό και επιθυμούμε να ακουστεί στο ευρύτερο κοινό τώρα που η μπάντα μεγάλωσε πλέον σε εμπειρίες. Μιλάμε για κομμάτια που γεννήθηκαν πριν από 12 χρόνια, εκτελέστηκαν από διαφορετικά άτομα, τραγουδήθηκαν από διαφορετικές φωνές, ηχογραφήθηκαν σε διαφορετικά studios… Βασικά, έπεσε τόση δουλειά από άποψη σύνθεσης και ήχου που προσωπικά το βλέπω σα νέο υλικό, ακούγεται τόσο διαφορετικό και φρέσκο, χωρίς να αναιρεί αυτά που είπα για τις παλιότερες εκδόσεις!

Θα ήθελες να μας πεις λίγα λόγια για τις συνθέσεις του δίσκου, αναλύοντας track by track;

01) Inner Spirit: γκάζια στο full, σχετικά για την εσωτερική δύναμη που κρύβει ο καθένας.

02) Heroes: δυνατό hard rock κομμάτι με έντονες μελωδίες, αναφέρεται στις δεύτερες ευκαιρίες της ζωής μας.

03) Nightmare Serenade: το debut videoclip μας, heavy, groovy, γρήγορο, μελωδικό, περιγράφει μια φανταστική Jekyll & Hyde ιστορία.

04) Empty Paradise: το πιο πολύπλευρο κομμάτι μας, φόρος τιμής στους μοναχικούς ανθρώπους.

05) Crystal Tears: mid-tempo μελωδικό metal κομμάτι, μιλάει για την κακομεταχείριση των αδύναμων ανθρώπων.

06) In The Beginning: κομμάτι που τα έχει όλα, γρήγορα σημεία, αργά σημεία κτλ., αναφέρεται σε ένα νέο φανταστικό κόσμο.

07) Rock Until We Fall: ειλικρινές hard rock, δίχως συμβιβασμούς, αφιερωμένο σε όλους τους rockers/metalheads του πλανήτη.

08) Predators: ταχύτητα στο μέγιστο, σχετικά με τα «αρπαχτικά» εκεί έξω (πολιτικοί κτλ.).

09) Flesh ‘N’ Bone: ένα καθαρόαιμο metal κομμάτι με πολλά διαφορετικά μελωδικά μέρη, αναφέρεται σε ονειροπόλους και ρεαλιστές.

10) The X Generation: υψηλές ταχύτητες και θυμωμένοι στίχοι, άμεσο όσο δεν πάει.

Το “Generation X” αποτελεί και το πρώτο σας δίσκο με την 7Hard. Πώς έγινε η επαφή με την συγκεκριμένη εταιρία; Είστε ευχαριστημένοι με την μέχρι τώρα συνεργασία σας;

Να είναι καλά ο Franko Stumra, chief της Rock It Up records, ο οποίος μεσολάβησε από μόνος του, δίχως να γνωρίζει κάποια πλευρά για την άλλη! Έγινε το κατάλληλο συνοικέσιο την κατάλληλη στιγμή… ! Η αλήθεια είναι ότι είχαμε τέσσαρες διαφορετικές προτάσεις από τέσσερα διαφορετικά labels (συμπεριλαμβανομένης της 7Hard), αλλά ο Axel, chief president της 7Hard, έδειξε από την αρχή το μεγαλύτερο ενδιαφέρον, στην ουσία, έδειξε πραγματικό ενδιαφέρον και όχι κοινότυπη επικοινωνία. Και αυτήν την στιγμή γίνονται κινήσεις που λίγα πλέον labels στο χώρο κάνουν πια! Και όσοι ασχολούνται, καταλαβαίνουν τι εννοώ. Μπορεί να είναι νωρίς ακόμη, αλλά ναι, δηλώνουμε πάρα πολύ ενθουσιασμένοι από τη μεταξύ μας συνεργασία ως στιγμής! Προσπαθούν για το καλύτερο! Μακάρι να συνεχιστεί αυτό το κλίμα και στο μέλλον και να βγάλει η μία πλευρά την άλλη ασπροπρόσωπη!

Πριν λίγο καιρό κυκλοφόρησε σε μια 7’’ έκδοση το “Rock Until We Fall” από το METALLY INSANE project που είχες κάνει. Μίλησε μας λίγο γι’ αυτή την κυκλοφορία.

Βασικά, όλα έγιναν γρήγορα και χωρίς πολύ σκέψη! Από την αρχή ήθελα να κόψω αυτήν την έκδοση σε 7” βινύλιο περιελαμβάνοντας το mastering που μου είχε κάνει στην Αγγλία ο μεγάλος Chris Tsangarides (CT και αυτός…!) και μάλιστα, το αρχικό σχέδιο περιελάμβανε κοπή μόνος μου. Πάνω στην αναζήτηση μου για pressing factories και πριν συνειδητοποιήσω τι και πώς ακριβώς ήθελα να κάνω, όμως, ήρθε ο Κώστας της Steel Gallery records (www.myspace.com/steelgalleryrecords) να μου προτείνει να το κόψουμε μαζί. Ακριβώς παράλληλα, έδειξε ενδιαφέρον και η Pure Steel records (www.myspace.com/puresteelrecordsnew), η πρώτη εταιρεία των CRYSTAL TEARS! Και ενώ, λοιπόν, ξεκίνησα μόνος, τώρα έχω δύο labels από πίσω μου! Η κυκλοφορία αφορά σε ένα πανέμορφο collector’s piece, ένα super deluxe limited edition handnumbered 525 copies, splatter coloured 7” βινύλιο, ματ cover sleeve κτλ.

Βλέψεις για συναυλίες υπάρχουν;

Ευχαριστώ για την ερώτηση. Εφόσον είναι στις αρχές κυκλοφορίας του το album, το στηρίζουμε με κάποια release parties, συνεντεύξεις κτλ. και έπειτα βλέπουμε πώς θα μπορούσαμε να κινηθούμε και όσον αφορά στον τομέα των gigs. Είναι δύσκολο για μια newcomer μπάντα, η οποία μάλιστα εδρεύει στην άλλη άκρη της Ευρώπης και όχι κεντρικά, να βγει σε περιοδεία, αλλά θα το προσπαθήσουμε!

Αποτελείτε ως μπάντα ενεργό μέλος της Ελληνικής σκηνής. Ποιες διαφορές βλέπεις στην σκηνή τότε που ξεκινήσατε με αυτή του 2010;

Έχουν καλυτερεύσει τα πράγματα καθόλου και επίσης υπάρχουν αξιόλογες νέες μπάντες τόσο στο χώρο σας όσο και γενικότερα; Αισθάνομαι πολύ περήφανος για τη νέα μας γενιά! Παιδιά μόλις 16-17 ετών που έχουν persona και παίζουν όπως δεν παίζουν πολύ μεγαλύτεροι τους… Μιλώντας για συγκεκριμένες μπάντες θα αδικούσα σίγουρα σύνολα, αλλά και μεμονωμένες περιπτώσεις από ένα σύνολο. Βλέπω πως υπάρχουν μονάδες που αν δεν τα παρατήσουν ή δεν παρασυρθούν, γιατί έχουν δει πάρα πολλά τα ματάκια μου, θα ξεχωρίσουν… Γενικά, το κλειδί βρίσκεται στην αφοσίωση του καθενός, στην επιμονή και υπομονή που έχει για αυτό που γουστάρει και μάλιστα, δίχως να του μένει σάλιο. Ξέρεις πολλές τέτοιες μπάντες στην Ελλάδα; Μπάντες που αφιερώνουν την ψυχή τους πραγματικά και θυσιάζουν τον εαυτό τους για τη μουσική; Εγώ, δυστυχώς, δε βλέπω σήμερα πολλές. Όλοι αγωνιούμε για την εύκολη οδό. Ποια ελληνική μπάντα είναι ενεργή μια δεκαετία, συνεχόμενα όμως, χωρίς διάλλειμα – ξαναξεκινάμε – σταματάμε – και φτου από την αρχή και να έχει κάνει την υπέρβαση; Η ελληνική σκηνή κατά κάποιο τρόπο είναι αναπαυμένη, ο ένας ευλογεί τα μούσια του άλλου αν ανήκει στην κλίκα ή τον ρουφιανεύει αν δεν ανήκει. Πιστεύω πως στη χώρα μας δεν υπάρχει η σκηνή που θα έπρεπε να υπάρχει, αφού ο καθένας νοιάζεται πώς θα μπει σε ένα χώρο τζάμπα, επειδή γράφει στο τάδε περιοδικό ή webzine ή επειδή παίζει στην τάδε μπάντα. Rockstarιλίκια της πεντάρας. Αλλά μάγκες μπορούμε να το παίζουμε όλοι μας στην Ελλαδίτσα που ο καθένας είναι ό,τι δηλώνει. Ας μην αναρωτιόμαστε, όμως, τότε γιατί δεν πιάνουμε μία έξω… Δεν κοιτάζουμε την ουσία και αναζητούμε φανταχτερά πράγματα. Δεν πρέπει ποτέ να ξεχνούμε ότι έχουμε να συναγωνιστούμε μπάντες που μένουν σε χώρες που γέννησαν το rock και metal. Δεν πρέπει, επίσης, να ξεχνούμε πως το Διαδίκτυο έχει υπεραπλουστεύσει πολλά πράγματα, οι ανταλλαγές ιδεών με την ίδια σου την μπάντα, η επικοινωνία με τον αγαπημένο σου μουσικό, με τον παραγωγό σου κτλ. είναι πλέον πράγματα απτά! Όλα αυτά είχαν ως αποτέλεσμα την αύξηση και του ανταγωνισμού που πλέον πρέπει όλα να παρουσιάζονται με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Με το να κοιτάζουμε την πάρτη μας, να έχουμε μόνο απαιτήσεις και να παραβλέπουμε τις υποχρεώσεις μας, δεν πάμε μπροστά. Και γνωρίζεις πολύ καλά πως το 95% των Ελλήνων είναι έτσι. Και μάλιστα, γκρινιάζουμε, γιατί δεν πάμε μπροστά… χα, χα!

Τα μελλοντικά σχέδια της μπάντας ποια είναι;

Να συνεχίσουμε να παίζουμε μαζί και να συνεχίσουμε να γράφουμε φρέσκια μουσική…! Όσον αφορά σε πιο απτά πλάνα, προωθούμε το νέο μας album όσο καλύτερα μπορούμε και παράλληλα εργαζόμαστε πάνω σε νέες ιδέες.

Σε ευχαριστώ πολύ για την συνέντευξη Χρυσάφη. Εύχομαι ότι καλύτερο για σένα και τους CRYSTAL TEARS. Κλείσε όπως εσύ θέλεις.

Να είσαι καλά για την περιεκτικότατη συνέντευξη Νίκο και την υποστήριξή σου μέσα από το online mag σου! Εύχομαι ό,τι καλύτερο! Rock Until We Fall!

Νίκος Σιγλίδης

http://www.myspace.com/crystaltearsgr

Band

Ian Parry – Φωνητικά

Δημήτρης Γκουτζιαμάνης – Κιθάρες

Στράτος Διονυσόπουλος – Μπάσο

Χρυσάφης Ταντανόζης – Τύμπανα

Discography

Choirs Of Immortal 2006

Generation X 2010

RodStudios_728x90 - 728|90|RodStudios_728x90|||bothGreekrebels Banner 07052021-728×90 - 728|90|Greekrebels Banner 07052021-728×90||https://www.greekrebels.gr/epikoinonia/|bothnano designs 728×90 - 728|90|nano designs 728×90||https://www.facebook.com/Nanodesignart/|bothhaursen2 - 728|90|haursen2||https://www.facebook.com/HaursensGuitarWorkshop/|bothwhale_728x90 - 728|90|whale_728x90|||both
20000
110

Related posts

Leave a Comment

Leave a review

X