Συνεντεύξεις

Eternity’s End

Οι Eternitys End είναι ένα ανερχόμενο όνομα στη σκηνή του τεχνικού power speed metal και τα τελευταία χρόνια πάνε από το καλό στο καλύτερο. Μετά από το τρομερό “Unyielding” τώρα κυκλοφορούν το αξεπέραστο “Embers Of War”. Μιλήσαμε με τον Christian Muenzner για να μάθουμε περισσότερα για αυτή την κυκλοφορία.

Γεια σου Christian, καλώς όρισες στο webzine μας. Πρώτα απ’ όλα, συγχαρητήρια για το “Embers Of War”. Ποια είναι τα συναισθήματά σου τώρα που κυκλοφόρησε το album;

Ευχαριστούμε πολύ! Νιώθω πολύ ανακουφισμένος που το album κυκλοφόρησε τώρα και είμαι πολύ χαρούμενος με το πώς ακούγεται. Όταν δουλεύω σε ένα album ζω σε ένα είδος φούσκας και είμαι πάντα ανήσυχος και ενθουσιασμένος. Θα ήθελα να μοιραστώ το αποτέλεσμα με τον κόσμο αμέσως, αλλά φυσικά τα πράγματα χρειάζονται χρόνο και πρέπει να είσαι υπομονετικός και πάντα ανησυχώ ότι κάτι μπορεί να πάει στραβά ή ο κόσμος μπορεί να μην το ακούσει. Τώρα είμαι πολύ χαρούμενος που το album τελικά κυκλοφόρησε και τίποτα δεν μπορεί να το εμποδίσει.

Ποια ήταν τα σχόλια από τους θαυμαστές και τον Τύπο;

Η απήχηση μέχρι στιγμής ήταν εξαιρετικά θετική. Η συντριπτική πλειονότητα των κριτικών είναι 8/10 ή υψηλότερη, και αν κρίνουμε από τις κριτικές, οι συντάκτες φαίνεται ότι καταλαβαίνουν πραγματικά τι είναι το album και τι θέλαμε να εκφράσουμε με αυτό – μόνο μερικά από τα γερμανικά περιοδικά για άλλη μια φορά δεν είναι πολύ υπέρ μας και συχνά χρησιμοποιούν απλώς τις τυπικές τους φράσεις που χρησιμοποιούσαν και για όλα τα album της Shrapnel Records από τη δεκαετία του ‘80, αλλά ήξερα ότι θα ήταν έτσι. Η απήχηση από τους θαυμαστές ήταν επίσης εξαιρετικά θετική, και χαίρομαι πολύ, καθώς το στυλ μας άλλαξε και εξελίχθηκε λίγο από το ντεμπούτο album μας “The Fire Within” του 2016. Φυσικά υπάρχει πάντα ένας κίνδυνος να χάσεις κάποιους θαυμαστές στην πορεία, αλλά μπορείς να κάνεις μόνο αυτό που σου έρχεται φυσικά ως μουσικός. Η απήχηση όμως μέχρι στιγμής ήταν μεγάλη και είμαι πολύ χαρούμενος.

Για μένα, το “Embers Of War” έχει πολλές διαφορές από το τελευταίο σας album, “Unyielding”. Συμφωνείς;

Ναι, συμφωνώ. Νομίζω ότι η μεγαλύτερη διαφορά είναι ότι απογυμνώσαμε πολύ τις ενορχηστρώσεις και τα πάντα εκτός από τις χορωδίες είναι ως επί το πλείστον βασικά πρωταρχικά στοιχεία.  Μόλις δύο κιθάρες, μπάσο, τύμπανα, φωνητικά, χωρίς μεγάλα πλήκτρα ή κλασικά όργανα. Πιστεύω επίσης ότι το νέο album είναι γραμμένο λίγο καλύτερα όσον αφορά τις φωνητικές γραμμές και τις συνθέσεις. Δίνουμε μεγαλύτερη προσοχή σε αυτά όταν γράφουμε τα riffs, για να ξέρουμε πού να αφήσουμε περισσότερο χώρο για τα φωνητικά κλπ. Το νέο album είναι επίσης πιο προσανατολισμένο σε riffs και νομίζω ότι η παραγωγή είναι καλύτερη. Πιστεύω ότι το “Unyielding” ήταν μια μικρή μετάβαση μεταξύ του ντεμπούτου album μας και αυτού που κάνουμε τώρα. Το “The Fire Within” ήταν κυρίως ένα νεοκλασικό metal album, λατρεία των Yngwie/Symphony X/Stratovarius με μερικά πιο thrashy πιο τεχνικά riffs και πιο γρήγορα τραγούδια. Στο “Unyielding” είχαμε αυτό το στυλ, αλλά προσθέσαμε τα στοιχεία του γερμανικού και του αμερικανικού speed ​​metal. Στο νέο album αυτές οι επιρροές του speed metal βρίσκονται στον πυρήνα του ήχου μας και χρησιμοποιούμε τα νεοκλασικά στοιχεία ως κάτι επιπλέον σε ορισμένα riffs και solos, και όχι το αντίστροφο.

Πες μας για τη διαδικασία ηχογράφησης και συγγραφής του δίσκου.

Έγραψα όλη τη μουσική, τους στίχους και τις φωνητικές μελωδίες αυτή τη φορά. Η συγγραφή έγινε πολύ αυθόρμητα και αυτόματα εξελίχθηκε στη μουσική κατεύθυνση που ακούγεται στο album, χωρίς να έχει προγραμματιστεί εσκεμμένα εκ των προτέρων. Το πρώτο τραγούδι που έγραψα ήταν το “Deathrider” τον Νοέμβριο του 2019. Στη συνέχεια, μεταξύ των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς του 2019 πέρασα μια απίστευτη περίοδο όπου έγραψα πέντε τραγούδια μέσα σε πέντε ημέρες. Απλά δεν μπορούσα να σταματήσω, οι ιδέες ερχόντουσαν από το πουθενά. Μεταξύ αυτών των τραγουδιών ήταν το “Call Of The Valkyries”, το ομώνυμο κομμάτι “Embers Of War” και το ιαπωνικό μπόνους κομμάτι “In The Wake Of The Carrion King”, συν δυο επιπλέον τραγούδια που δεν χρησιμοποιήσαμε για το album. Τα “Arcturus Prime”, “Shaded Heart”, “Dreadnought”, “Hounds Of Tindalos” και “Bane Of The Black Sword” γράφτηκαν μεταξύ Απριλίου και Σεπτεμβρίου 2020. Έκανα την προπαραγωγή όλων των τραγουδιών στο σπίτι με πραγματικές κιθάρες και προγραμματισμένα τύμπανα και μπάσο. Μετά τα έστειλα στον Hannes για να ηχογραφήσει τα τύμπανα του, έφτιαξε τις κιθάρες μου μετά και μετά ο Linus έγραψε το μπάσο του στο στούντιο του. Έγραψα πρώτα τις φωνητικές μελωδίες και μετά τους στίχους, ενώ ο Iuri ηχογράφησε τα φωνητικά του στη Λισαβόνα, όπου επικοινωνούσαμε συνεχώς μέσω Whatsapp, Messenger και βοήθησα στην παραγωγή από απόσταση. Για τις χορωδίες προσλάβαμε τους Piet και Jan από τους Iron Savior και ο Piet βοήθησε σε κάποιες φωνητικές μελωδικές γραμμές που δεν λειτουργούσαν ακριβώς όπως τις είχα γράψει, και χαίρομαι για τη συμβολή του, γιατί έκανε τα τραγούδια πολύ καλύτερα. Ο Justin ήρθε στο συγκρότημα όταν είχε ήδη γραφτεί ολόκληρο το album, αλλά έγραψε και ηχογράφησε τα solos του για το album. Ο Hannes και εγώ κάναμε το re-amping όλων των κιθάρων μαζί στο στούντιο του, και μετά έκανε μίξη και mastering του album.

Θα έλεγα ότι το “Embers Of War” είναι πιο απότομο και ξεκάθαρο από το “Unyielding”. Υπάρχουν, όπως είπες, λιγότερα ορχηστρικά μέρη και είναι περισσότερο προσανατολισμένο στη μελωδία. Πώς προέκυψε αυτή η προσέγγιση;

Ναι, ήθελα να είναι λίγο πιο ξεκάθαρο και άμεσο στην προσέγγιση, να είναι λίγο πιο επιθετικό αυτή τη φορά, κάτι που οφείλεται επίσης στις ελαφρώς πιο απογυμνωμένες συνθέσεις και στην ισχυρότερη παρουσία των κιθάρων στο μείγμα. Όπως είπα, δεν ήταν πολύ προγραμματισμένο, για κάποιο λόγο οι επιρροές μου από το speed ​​metal της δεκαετίας του ’80 από ΗΠΑ και Γερμανία εμφανίστηκαν πολύ πιο δυνατές αυτή τη φορά από ότι στα δύο πρώτα albums. Νομίζω ότι στις μέρες μας λείπει πολύ το τμήμα των riffs στο power metal και ήθελα να γράψω κάτι πραγματικά εστιασμένο στα riffs.

Βλέπουμε επίσης περισσότερα ομαδικά φωνητικά. Για μένα, ήταν μια υπέροχη ιδέα να χρησιμοποιήσετε όλα τα μέλη στα ρεφρέν. Τι σας έδωσε αυτή την ιδέα και θα την διατηρήσετε στις επόμενες κυκλοφορίες σας;

Ναι, σίγουρα θα μείνουμε σε αυτό, κάνει τα ρεφρέν να ακούγονται πιο ανθεμικά και μεγαλύτερα και τονίζει το ενωτικό μήνυμα που θέλουμε να μεταφέρουμε με τη μουσική μας. Πάντα μου άρεσαν τα μεγάλα ρεφρέν σε μπάντες όπως οι Iron Savior ή οι Scanner. Τα ομαδικά φωνητικά τα βρίσκεις σε πολλά speed metal συγκροτήματα και είναι ένα πολύ μεγάλο μέρος του μουσικού μου οράματος.

Το ομώνυμο κομμάτι είναι πραγματικά ένα αριστούργημα. Θα μπορούσες να μας πεις περισσότερα για αυτό;

Ευχαριστούμε πολύ! Είμαι πολύ χαρούμενος που έγινε αυτό το τραγούδι. Ήθελα να γράψω ένα τραγούδι με κάποιες πιο επικές αναλογίες από αυτό που κάνουμε συνήθως ως προς το μήκος και τη δομή, το οποίο δεν ακολουθεί απλώς την κλασική φόρμουλα κουπλέ/ρεφρέν/solo. Έχει μια δομή όπου για παράδειγμα οι στίχοι είναι διαφορετικοί μεταξύ τους μουσικά, τα μελωδικά τμήματα κιθάρας εμφανίζονται σε απροσδόκητα σημεία, υπάρχει αλληλεπίδραση μεταξύ των φωνητικών και της χορωδίας και υπάρχει ένα μεγάλο επικό μεσαίο τμήμα όπου το τραγούδι επιβραδύνεται. Επίσης υπάρχει ένα μεγάλο πιο σκοτεινό ηχητικό intro με μια λάτιν χορωδία. Επιπλέον, μπορείτε να ακούσετε ορισμένες σαφείς επιρροές black metal και tech thrash σε ορισμένα από τα riffs στο intro και στο outro. Το κομμάτι περιλαμβάνει ένα guest φωνητικό τμήμα από τον Piet Sielck των Iron Savior. Παρά τις διαφορετικές επιρροές και την προοδευτική δομή, εξακολουθεί να έχει ένα πολύ ανθεμικό και επικό ρεφρέν. Οι στίχοι είναι μια ιστορία φαντασίας επιστημονικής φαντασίας που αντικατοπτρίζεται και στο εξώφυλλο του album. Ο ανθρώπινος πολιτισμός ενός μακρινού πλανήτη δέχεται επίθεση από μια ρομποτική εξωγήινη φυλή σαν τους Borg από το Star Trek TNG, που επιδιώκει να υποδουλώσει την ανθρωπότητα. Μέσα από αρχαία ξόρκια, οι κάτοικοι των πλανητών ανασταίνουν έναν θρυλικό ήρωα από τη μυθολογία του πολιτισμού τους, που τους οδηγεί στον πόλεμο ενάντια στο καθεστώς των robot.

Θα έλεγες ότι συνδυάζετε μια πιο oldschool προσέγγιση με μοντέρνα στοιχεία;

Ναι, σίγουρα. Οι μεγαλύτερες επιρροές μας σε αυτό το album είναι old school speed metal μπάντες από τις γερμανικές και αμερικανικές σχολές, αλλά τις συνδυάζουμε με πιο μοντέρνα παραγωγή και πιο σύγχρονες τεχνικές που αναπτύχθηκαν από μουσικούς που ήρθαν μετά. Φυσικά βοήθησε η εμπειρία μας από χρόνια παιξίματος τεχνικού death metal, ένα στυλ που δεν υπήρχε ακόμα στα παλιά χρόνια.

Ποιες είναι οι βασικές σας επιρροές;

Δεδομένου ότι ακούω metal εδώ και 30 χρόνια και παίζω κιθάρα εδώ και 28 χρόνια, έχω σχεδόν άπειρες επιρροές, πολύ περισσότερες από ότι μπορώ να αναφέρω. Αλλά φυσικά στους Eternity’s End δεν υπάρχουν όλα αυτά συνεχώς. Για να αναφέρω μερικές από τις μεγαλύτερες μουσικές μας εμπνεύσεις για τον τρόπο που ακούγονται οι Eternity’s End το 2021, θα έλεγα μπάντες των ΗΠΑ όπως οι Riot, Savage Grace, Helstar, Vicious Rumors, Racer X κ.λπ., Judas Priest εποχής “Painkiller”, Rising Force του Yngwie J. Malmsteen, γερμανικά συγκροτήματα, όπως τα δύο πρώτα album Scanner, Running Wild (“Port Royal” μέχρι “The Rivalry”), Heaven’s Gate, Helloween εποχής “Walls Of Jericho”, Iron Savior, το πρώτο album του παλιού συγκροτήματος Hibria του τραγουδιστή μας Iuri, οι κιθαρίστες της κλασικής εποχής του The Shrapnel Roaster (Joey Tafolla, Vinnie Moore, Tony MacAlpine, Greg Howe, Marty Friedman κ.λπ.), progressive metal μπάντες στα τέλη της δεκαετίας του ’80 όπως οι Crimson Glory, Fates Warning και Queensryche, κλασικοί συνθέτες όπως οι JS Bach και G.F. Händel, και συγγραφείς όπως οι Michael Moorcock, Robert E. Howard, H.P. Lovercraft, ο Frank Belknap Long, ο Dan Simmons, ο Isaac Asimov κ.λπ.

Υπάρχει περίπτωση να σας δούμε ποτέ στην Ελλάδα και να ακούσουμε το “Embers Of War”;

Το ελπίζω σίγουρα! Λατρεύω τους Έλληνες θαυμαστές, έπαιξα μόνο 2 ή 3 φορές εκεί με τους Obscura, αλλά ήταν πάντα καταπληκτικά. Έχω πολλούς φίλους από την Ελλάδα και όλες οι μπάντες μου τα πήγαιναν πολύ καλά εκεί. Έχετε πραγματικά μια υπέροχη σκηνή, οπότε ελπίζω σίγουρα να μπορέσω να παίξω εκεί στο πολύ κοντινό μέλλον!

Μετά την κυκλοφορία δύο καταπληκτικών δίσκων, ποια είναι τα μελλοντικά σχέδια του συγκροτήματος;

Αυτό είναι στην πραγματικότητα το τρίτο μας album. Κυκλοφορήσαμε το ντεμπούτο μας “The Fire Within” το 2016, αλλά έπεσε λίγο εκτός ραντάρ επειδή η δισκογραφική έπαψε να λειτουργεί. Ελπίζω να μπορέσουμε να το επανακυκλοφορήσουμε πολύ σύντομα μέσω της Shredquarter Records. Τώρα θέλουμε να προσπαθήσουμε να προωθήσουμε το album όσο καλύτερα μπορούμε και προσπαθούμε να φέρουμε τους Eternity’s End στη σκηνή, αλλά φυσικά θα πρέπει να δούμε πώς θα λειτουργήσει αυτό τις μέρες του Covid.

Θα ήθελα να σε ευχαριστήσω για τον χρόνο σου. Κλείσε τη συνέντευξη στέλνοντας ένα μήνυμα στους θαυμαστές σας εδώ στην Ελλάδα.

Ευχαριστώ όλους όσους μας υποστήριξαν, διέδωσαν τη μουσική μας, άκουσαν το album μας και είπαν κάτι ωραίο. Ελπίζουμε να μπορέσουμε να παίξουμε ζωντανά στην Ελλάδα πολύ σύντομα και να τραγουδήσουμε αυτά τα τραγούδια με όλους εσάς!

Συνέντευξη: Θανάσης Γκότοβος

Facebook
Bandcamp
Spotify
Instagram

Band Members
Iuri Sanson – Φωνητικά
Christian Muenzner – Κιθάρες, πλήκτρα
Justin Hombach – Κιθάρες
Linus Klausenitzer – Μπάσο
Hannes Grossmann – Τύμπανα

Discography
The Fire Within, 2016
Unyielding, 2019
Embers Of War, 2021

Tatto Clinic Athens 728×90 - 728|90|Tatto Clinic Athens 728×90||https://www.facebook.com/tattooclinicathens|bothGreekrebels Banner 07052021-728×90 - 728|90|Greekrebels Banner 07052021-728×90||https://www.greekrebels.gr/epikoinonia/|bothwhale_728x90 - 728|90|whale_728x90|||bothnano designs 728×90 - 728|90|nano designs 728×90||https://www.facebook.com/Nanodesignart/|bothRodStudios_728x90 - 728|90|RodStudios_728x90|||both
20000
110

Related posts

Leave a Comment

Leave a review

X