whale-468×60 - 468|60|whale-468×60|||bothGreekrebels Banner 07052021-468×60 - 468|60|Greekrebels Banner 07052021-468×60||https://www.greekrebels.gr/epikoinonia/|bothRussian Circles 2022_7468x60 - 468|60|Russian Circles 2022_7468x60|||bothnano designs 468×60 - 468|60|nano designs 468×60||https://www.facebook.com/Nanodesignart/|bothΟΜ 2022_468x60 - 468|60|ΟΜ 2022_468x60|||bothamadeus banner greekrebels 2 - 468|60|amadeus banner greekrebels 2|||bothsymmetric records - 468|90|symmetric records||https://www.facebook.com/symmetricrecords/|both
20000
60
Greekrebels Banner 07052021-728×90 - 728|90|Greekrebels Banner 07052021-728×90||https://www.greekrebels.gr/epikoinonia/|bothRodStudios_728x90 - 728|90|RodStudios_728x90|||bothamadeus banner greekrebels 1 - 728|90|amadeus banner greekrebels 1|||bothΟΜ 2022_728x90 - 728|90|ΟΜ 2022_728x90|||bothRussian Circles 2022_728x90 - 728|90|Russian Circles 2022_728x90|||bothhaursen2 - 728|90|haursen2||https://www.facebook.com/HaursensGuitarWorkshop/|bothnano designs 728×90 - 728|90|nano designs 728×90||https://www.facebook.com/Nanodesignart/|both
20000
110

Οι Labyrinth είναι ένα power metal συγκρότημα που δημιουργήθηκε το 1991 στη Massa της Ιταλίας. Είναι ένα από τα πιο επιτυχημένα και μακροχρόνια hard rock συγκροτήματα της χώρας. Αν και υπέμειναν πολλές αλλαγές στη σύνθεση τους και οδηγήθηκαν σε παύση το 2010, οι Labyrinth έκαναν μια θριαμβευτική επιστροφή το 2017. Η νέα κυκλοφορία και  ένατό τους album, Welcome To The Absurd Circus, ήταν η αφορμή για να μιλήσουμε με τον Roberto Tiranti.

Είναι τιμή να σας έχουμε. Ελπίζω να είστε καλά και ασφαλής. Συγχαρητήρια για το τελευταίο σας άλμπουμ “Welcome To The Absurd Circus”. Για μένα είναι πραγματικά μία από τις καλύτερες κυκλοφορίες σας. Πώς ήταν η ανταπόκριση έως τώρα;

Ευχαριστώ πολύ Βασίλη! Στην πραγματικότητα αυτό το άλμπουμ έχει απίστευτη ανταπόκριση από θαυμαστές και από τον τύπο. Είμαστε σίγουροι για την ποιότητα αυτής της νέας δουλειάς, αλλά δεν περιμέναμε ποτέ όλες αυτές τις ενθουσιώδεις απόψεις.

Γνωρίζω ότι η κατάσταση πανδημίας ήταν αρκετά δύσκολη στην Ιταλία. Με δεδομένες τις περιστάσεις, πόσο δύσκολο ήταν να γράψεις και να ηχογραφήσεις το άλμπουμ;

Το μόνο πράγμα που χάσαμε αυτή τη φορά ήταν η ευκαιρία να δοκιμάσουμε και να παίξουμε μαζί τα νέα τραγούδια μετά την διαδικασία της σύνθεσης τους, αυτό συνήθως ξεκινά από τους Olaf, Andrea και εμένα. Συνηθίζαμε να το κάνουμε αυτό για να δούμε αν όλα λειτουργούν καλά ή αν πρέπει να αλλάξουμε κάτι πριν από τις ηχογραφήσεις. Φυσικά, έπρεπε να δουλέψουμε χωριστά, να μοιραζόμαστε αρχεία μεταξύ μας και να περιμένουμε τη σωστή στιγμή στην οποία ξεκινούν τα drum sessions που ηχογραφήθηκαν στα Domination Studios. Ο καθένας από εμάς ηχογράφησε τα πάντα στο δικό του στούντιο και μετά ο Simone (σ.σ.: Mularoni; DGM, Empyrios, Ancient Bards) έκανε τη μίξη και το mastering.

Προφανώς, το κεντρικό θέμα και οι στίχοι του άλμπουμ αντικατοπτρίζουν τα τρέχοντα γεγονότα σε όλο τον κόσμο. Θα θέλατε να μοιραστείτε περισσότερα για την ιδέα πίσω από αυτό;

Κάθε φορά που πρέπει να γράψω νέους στίχους, απλά ρίχνω μια ματιά γύρω μου και παίρνω όλη μου την έμπνευση από αυτό που ζω σε μια συγκεκριμένη στιγμή. Ο Covid-19 ανέτρεψε όλη τη ζωή μας, αυτό που ήταν “φυσιολογικό” χθες, έγινε “αδύνατο” στο σήμερα. Πάρα πολλοί άνθρωποι έβγαλαν την απογοήτευσή τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και στο internet είναι πιο δύσκολο από ποτέ να βρεθούν σωστές και σαφείς πληροφορίες.

Είναι η δεύτερη φορά που συνεργάζεστε με τον Simone Mularoni. Εκτός από τις εξαιρετικές του ικανότητες στην κιθάρα, έχει κάνει πραγματικά καλό όνομα ως παραγωγός τον τελευταίο καιρό. Είστε ευχαριστημένοι με τη συνεργασία σας μαζί του; Το γεγονός ότι είναι επίσης Ιταλός τη διευκόλυνε;

Θεωρούμε τον Simone το έβδομο μέλος αυτής της μπάντας. Ξέρει τι χρειαζόμαστε όσον αφορά τον ήχο μεμονωμένα αλλά και για την τελική μίξη. Είναι ένας εξαιρετικός μουσικός, πολύ ταλαντούχος και έξυπνος, γι’αυτό είναι πιο εύκολο να συνεργαστείς μαζί του, περισσότερο από την εθνικότητά του.

Συγκρίνοντας το νέο άλμπουμ με την προηγούμενη κυκλοφορία σας “Architecture Of A God”, βρήκα το “Welcome To The Absurd Circus” να είναι πιο “ειλικρινές”, αλλά διατηρώντας ακόμα τον χαρακτηριστικό ήχο των Labyrinth. Βγήκε φυσικά αυτό;

Ναι! Απλώς είπαμε στον εαυτό μας ότι αυτό το νέο άλμπουμ έπρεπε να είναι πιο ειλικρινές και να…εδώ είμαστε! Ήταν πολύ εύκολο να το επιτύχουμε, όλα ήρθαν φυσικά.

Είναι ιδέα μου ή κάθε νέο άλμπουμ των Labyrinth βγαίνει κάθε φορά που η μπάντα έχει κάτι να πει;

Ακριβώς έτσι είναι. Αυτός ο κόσμος είναι γεμάτος από απαίσια μουσική/άλμπουμ, γεμάτος από ανόητες μπάντες και καλλιτέχνες που απλά πρέπει να τροφοδοτήσουν το “εγώ” τους αλλά είναι εντελώς φτωχοί σε περιεχόμενο. Μιλάμε, γράφουμε, παράγουμε όταν έχουμε κάτι να πούμε και υποθέτουμε ότι οι θαυμαστές μας μπορούν να το εκτιμήσουν.

Θα μπορούσατε να μας πείτε λίγο για το βίντεο “The Absurd Circus” όπου ντύνεστε ως κλόουν τρόμου;

Ο Olaf είχε αυτή την ιδέα και το βρήκαμε απλά τέλειο για το τραγούδι και τους στίχους! Το παράλογο τσίρκο είναι αυτός ο κόσμος στις μέρες μας και για λίγο ντυθήκαμε σαν τους κατοίκους, αποτελούμενοι από τρελούς ανθρώπους , οι οποίοι μας περιβάλλουν καθημερινά αρνούμενοι τον Covid-19 ή την ανόητη και απρόσεκτη κυβέρνησή μας.

Αυτή τη φορά επιλέξατε να κάνετε μία διασκευή του “Dancing With Tears In My Eyes”  των Ultravox. Γιατί επιλέξατε αυτό το συγκεκριμένο τραγούδι; Έχετε ακούσει τις εκδοχές των Avantasia και Freedom Call;

Στην πραγματικότητα δεν άκουσα ποτέ άλλες εκδοχές, απλά θέλαμε να αποτίσουμε φόρο τιμής σε μια μεγάλη μπάντα όπως οι Ultravox με τον τρόπο μας. Αγαπάμε τα 80s και τα παρελκόμενα.

Υπήρξε μια άλλη αλλαγή στη σύνθεση της μπάντας με τον John Macaluso να έχει αντικατασταθεί από τον Matt Peruzzi. Πώς βρήκες τον Matt και γιατί ο John εγκατέλειψε το συγκρότημα;

Ο John είναι ένας από τους καλύτερους drummer που γνώρισα ποτέ, είχαμε τη μεγάλη τύχη να τον έχουμε στo “Architecture Of A God”. Παίξαμε συναυλίες σε όλο τον κόσμο μαζί του, κυρίως εκτός Ιταλίας, το 2018 είχαμε τη Χιλή, το Μεξικό, την Ατλάντα με το ProgPower και την Ιαπωνία στις αρχές του 2019. Ίσως αυτό δεν είναι το αγαπημένο του είδος “metal” και σε κάποιο σημείο αποφάσισε να ακολουθήσει άλλα και πιο ικανοποιητικά για αυτόν στυλ. Ο Matt είναι ένας νέος και ταλαντούχος μουσικός από την πόλη μου,την Γένοβα, και είναι οπαδός των Labyrinth, έπαιξε μαζί μας το 2015 για μια μεγάλη συναυλία στο Μεξικό και τώρα τον έχουμε ξανά στο συγκρότημα.

Μετά την επανένταξη του Olaf στο συγκρότημα, κάθε νέο άλμπουμ ήταν ακόμη καλύτερο από το προηγούμενο. Κοιτάζοντας πίσω, πιστεύετε ότι θα μπορούσατε να αποφύγετε τη διάσπαση της μπάντας ή ήταν απαραίτητο αυτό το διάλειμμα;

Κάθε άλμπουμ έχει τη δική του ιστορία, βάζουμε την ελευθερία μας στην πρώτη θέση και ποτέ δεν σχεδιάσαμε ή προγραμματίσαμε τη μουσική μας, οπότε εκείνη την περίοδο εμείς και ο Olaf απλά αποφασίσαμε να συνεχίσουμε σε ξεχωριστούς δρόμους και όταν το 2008 επανενωθήκαμε ήταν απίστευτα φυσικό και εύκολο.

Πάντα αναρωτιόμουν για αυτό το σύντομο χρονικό διάστημα το 2014, όταν εγκατέλειψες το συγκρότημα και μπήκε ο Mark Boals. Υπάρχει κάποια ιστορία πίσω από αυτό; Καταφέρατε να ηχογραφήσετε κάτι με τον Mark;

Λοιπόν… Είναι μία μεγάλη ιστορία, κάτσε και απόλαυσε! Έφυγα από το συγκρότημα μόλις μία φορά το 1998 για λίγους μήνες επειδή δεν ήταν δυνατόν να μείνω έξω από την Ιταλία χωρίς το κατάλληλο αντίτιμο, και ταυτόχρονα είχα ένα είδος επιβολής από τους New Trolls – θρυλικό ιταλικό συγκρότημα – γιατί ήμουν ο μπασίστας/τραγουδιστής τους από το 1996. Φυσικά είχα την ευκαιρία να ξαναμπώ στους Labyrinth τον Απρίλιο του 1999. Το 2014 όταν ηχογράφησα το σόλο άλμπουμ μου, είχαμε επίσης με τους Labyrinth μία μικρή παύση λόγω ενός demo που δεν είχε ποτέ την απάντηση που περιμέναμε από τις δισκογραφικές, οπότε βιώναμε μία κατάσταση αναμονής. Κάποια στιγμή, κάποιος στο συγκρότημα προτείνει τον Mark Boals ως νέο τραγουδιστή και ήταν σίγουρος ότι θα το έκανε. Από την πλευρά μου σκέφτηκα απλώς ότι ήταν η κατάλληλη στιγμή να εναποθέσω την ενέργειά μου σε μένα μετά από τόσα χρόνια που ασχολήθηκα με συγκροτήματα. Αποφασίζω να γράψω το τυπικό Δελτίο Τύπου στο οποίο έγραφα ότι έφυγα από το συγκρότημα και ήλπιζα το καλύτερο για αυτούς με τον νέο και σπουδαίο τραγουδιστή. Φυσικά αυτό έπρεπε να κυκλοφορήσει την επόμενη μέρα, μετά την ένταξη του Mark, αλλά αυτό δεν συνέβη ποτέ και το πρακτορείο Τύπου που διαχειρίζεται τις επικοινωνίες μας, χωρίς καμία λογική ή την άδειά μου, αποφάσισε να δημοσιεύσει τα λόγια μου δημιουργώντας απλώς σύγχυση και διαδίδοντας στον κόσμο κάτι που δεν είχε νόημα να γίνει γιατί ο Mark δεν εντάχθηκε ποτέ στους Labyrinth. Το 2015 είχαμε μια συναυλία στο Μεξικό και αυτό λέει πολλά για το γεγονός ότι πραγματικά δεν άφησα ποτέ τη μπάντα τη δεύτερη φορά.

Το “Return To Heaven Denied” ήταν ένα αποκορύφωμα στο λεγόμενο μελωδικό metal της δεκαετίας του ‘90. Νιώσατε ποτέ ότι είχατε το βάρος της επιτυχίας του και ίσως έπρεπε να τη ξεπεράσετε;

Δεν υπάρχει βάρος, απλώς ευγνωμοσύνη για ένα άλμπουμ που πάντα το θυμούνται και το αγαπούν.

Υπάρχει πιθανότητα να σκεφτείτε ποτέ μια remixed/remastered επανέκδοση του “Sons Of Thunder”;

Μιλούσαμε για αυτή τη δυνατότητα τον περασμένο Μάρτιο, έχουμε πραγματικά τη βούληση να δώσουμε σε αυτό το άλμπουμ τον ήχο που του αξίζει.

Οι Labyrinth είχαν πάντα έναν πολύ χαρακτηριστικό ήχο που συνδυάζει το speed metal με το prog και τις μεγάλες μελωδίες μαζί με τους ονειρικούς, ρομαντικούς στίχους. Πολλές μπάντες έχουν προσπαθήσει να ακούγονται σαν εσάς, αλλά κανείς δεν πλησίασε. Κατά τη γνώμη σας, τι είναι αυτό που έκανε τους Labyrinth τόσο πρωτότυπους;

Ο λόγος πιθανότατα είναι η ομάδα ανθρώπων που θέλουν να διασκεδάσουν και οι διαφορετικές απόψεις. Ένα είδος χωνευτηρίου με διαφορετικά γούστα και υπόβαθρα που ταιριάζουν απόλυτα.

Ποια είναι τα σχέδιά σας για το άμεσο μέλλον;

Σίγουρα μερικές συναυλίες το συντομότερο δυνατό! Το χρειαζόμαστε, χρειαζόμαστε μια σκηνή, πρέπει να μοιραστούμε τη μουσική μας, στην πραγματικότητα αισθανόμαστε ‘ορφανοί’ από σκηνές και ηλεκτρική ισχύ. Θα ήθελα να έχω ένα άλλο νέο Labyrinth άλμπουμ το 2022 για να συνεχίσω αυτή τη θετική στιγμή που ξεκίνησε με το Welcome To The Absurd Circus.

Σας ευχαριστούμε που αφιερώσατε χρόνο για να απαντήσετε σε αυτές τις ερωτήσεις. Θα θέλατε να στείλετε ένα μήνυμα στους Έλληνες θαυμαστές σας;

Σας ευχαριστώ! Ξέρω ότι έχουμε πολλούς θαυμαστές στη θαυμάσια χώρα σας και ελπίζουμε να είμαστε εκεί σύντομα παίζοντας για όλους εσάς.

Συνέντευξη: Βασίλης Μπατίλας
Μετάφραση: Ελίζα Καπουράλου

Facebook
Spotify
Deezer

Band Members
Roberto Tiranti – Φωνητικά
Olaf Thorsen – Κιθάρες
Andrea Cantarelli – Κιθάρες
Oleg Smirnoff – Πλήκτρα
Nik Mazzucconi – Μπάσο
Mattia Peruzzi – Τύμπανα

Discography
No Limits, 1996
Return To Heaven Denied, 1998
Sons Of Thunder, 2001
Labyrinth, 2003
Freeman, 2005
6 Days To Nowhere, 2007
Return To Heaven Denied Pt. II – A Midnight Autumn’s Dream, 2010
Architecture Of A God, 2017
Welcome To The Absurd Circus, 2021

Θέλω να το μοιραστώ:

Leave a Reply

Your email address will not be published.

X