RoadHouse Diet_728x90 - 728|90|RoadHouse Diet_728x90||https://www.greekrebels.gr/roadhouse-diet-electric-devilry-mojoholic/|bothRussian Circles 728×90 - 728|90|Russian Circles 728×90|||bothPowerwolf_728x90 - 728|90|Powerwolf_728x90|||bothRodStudios_728x90 - 728|90|RodStudios_728x90|||bothnano designs 728×90 - 728|90|nano designs 728×90||https://www.facebook.com/Nanodesignart/|bothGreek Rebels Advert Feb 2018_728x90 - 728|90|Greek Rebels Advert Feb 2018_728x90||https://www.facebook.com/GreekRebels/|bothwhale_728x90 - 728|90|whale_728x90|||bothhaursen2 - 728|90|haursen2||https://www.facebook.com/HaursensGuitarWorkshop/|both
20000
110

Το 2019 ξεκίνησε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο για τους οπαδούς της ακραίας μουσικής μιας και οι Acid Death επέστρεψαν δυναμικά με το καταπληκτικό “Primal Energies”. Ένας δίσκος που βάζει γερή υποψηφιότητα για να μπει στους δίσκους της χρονιάς δεν μου επιτρέπει να μην μιλήσω με τον τραγουδιστή/μπασίστα Σάββα Μπετίνη και να μάθω περισσότερα. Let the energies flow…

Σάββα από που να ξεκινήσω… θα πω απλά ένα ΜΠΡΑΒΟ για την δισκάρα που μας δώσατε και πέφτω στο ζουμί. Κάνε μας μια μικρή αναδρομή στο τι έκανε το σχήμα μετά την κυκλοφορία του “Hall Of Mirrors” και πριν μπείτε στο στούντιο για να αρχίσετε να δουλεύετε στο “Primal Energies”.

Ευχαριστούμε πολύ Μιχάλη, χαρά μας να εισπράττουμε τόσο θετικά σχόλια. Τι έγινε από το “Hall Of Mirrors” και μετά… Προετοιμασία! Σε όλα τα επίπεδα. Την ίδια στιγμή που περιοδεύαμε, κανονίζαμε επόμενα lives, κάναμε επανακυκλοφορίες… Ουσιαστικά από το 2014 δεν έχουμε αράξει καθόλου. Το στοίχημα ήταν να κάνουμε ένα νέο album που από τη μία να ήταν διαφορετικό από το επιτυχημένο και με απόλυτα θετικά σχόλια “Hall Of Mirrors” και από την άλλη να το ακούσει ο κόσμος και να πει “μπράβο τους!”. Ο πειραματισμός δεν έλειψε ποτέ από τον τρόπο που δημιουργούμε και όπως αντιλαμβάνεσαι και εδώ έπαιξε βασικό ρόλο. Βλέπαμε το νέο υλικό πιο να χτίζεται σε πιο μελωδικά μονοπάτια, δε μας χάλασε καθόλου. Βλέπαμε ότι παρ’ όλο το στρυφνό του πράγματος -prog/tech death metal- τα κομμάτια groove-αραν απίστευτα. Βλέπαμε ότι το πράγμα “σήκωνε” κι άλλα στοιχεία που ίσως για πρώτη φορά θα περνούσαν στα κομμάτια. Από την προ-παραγωγή του υλικού καταλάβαμε ότι “εδώ έχουμε κάτι άλλο”. Όταν ξεκινήσαμε να γράφουμε τύμπανα, ο ίδιος ο Fotis Benardo, μηχανικός ήχου στο drum recording μας είπε “ρε παιδιά, τι έχετε κάνει εδώ πέρα;”. Όταν ο Tommy Vetterli άκουσε στο σύνολό της την προ-παραγωγή, μας είπε “εδώ έχουμε να κάνουμε με καλό υλικό, κύριοι”. Ήταν φανερό ότι  τα πράγματα ήταν σε -τουλάχιστον- ένα σωστό δρόμο.

Primal Energies” λοιπόν. Πόσο καιρό σας πήρε η όλη διαδικασία; Από την πρώτη νότα μέχρι να πείτε “αυτό ήταν”; Που ηχογραφήσατε;

Πρακτικά από το καλοκαίρι του 2016 μέχρι και τον Γενάρη του 2019. Τόσος ήταν ο χρόνος που μας πήρε, από το να ξεκινήσουμε να δουλεύουμε το πρώτο κομμάτι -το “The Rope”, που έμελλε να είναι και το τελευταίο που τελείωσε- μέχρι το να πάρουμε το τελικό master στα χέρια. Τύμπανα γράψαμε στο Devasoundz Studios με τον Foti Benardo σαν μηχανικό ήχου. Όλα τα υπόλοιπα, κιθάρες μπάσα, φωνές, πλήκτρα, editing, πρακτικά όλη η υπόλοιπη δουλειά, στο δικό μας, το S.I.A. Recordings, όπου εκεί ανέλαβα εγώ. Μίξη και mastering στα New Sound Studios στη Ζυρίχη με το μηχανικό ήχου των Coroner, Martin Zeller, σαν μηχανικό ήχου και τον mastermind των Coroner, Tommy Vetterli, σαν συμπαραγωγό.

Το “κονέ” με τον Martin Zeller πως προέκυψε; Πόσο “ανέβασε” το υλικό κατά την άποψη σου; Τελικά εν έτει 2019 υπάρχει δικαιολογία για κακές παραγωγές;

Πρακτικά δεν υπήρξε κάποιο “κονέ” με δεδομένο το ότι ο Martin Zeller συνεργάζεται με τον Tommy Vetterli και στα live των Coroner αλλά και στο studio. Με τον Tommy εν αρχή είχαμε μιλήσει στο Ιταλικό tour που είχαμε κάνει το 2016 και η αλήθεια είναι ότι -και ήταν και κάτι που μας είπε- πρώτα μας είδε πως παίζουμε live και μετά είπε “ναι, θα ήθελα να ασχοληθώ με εσάς”. Είχαμε μείνει σύμφωνοι να πάρει την προ-παραγωγή στα χέρια του ώστε να δει που βαδίζουμε. Από εκεί και πέρα τα πράγματα προχώρησαν όπως σου είπα. Και εκείνοι και φυσικά εμείς μείναμε απόλυτα ευχαριστημένοι από το αποτέλεσμα, με τον Tommy να μας λέει “το επόμενο θέλω να έρθετε να το κάνουμε όλο εδώ, σε εμένα”.

Το “Primal Energies” στα αυτιά μου ακούγεται έτη φωτός σε σχέση με τις προηγούμενες, επίσης καλές, δουλειές σας. Είχατε ανησυχία στο πως θα το δεχθούν οι οπαδοί σας;

Πάντα υπάρχει ανησυχία. Πάντα υπολογίζεις τη γνώμη του κόσμου, γιατί σε αυτόν απευθύνεσαι. Έτσι και τώρα. Και ακόμα την έχουμε την ανησυχία, όχι γιατί δεν πιστεύουμε στη δουλειά μας αλλά γιατί απλά έτσι γίνεται.

Βλέπουμε πολλούς guests στο album. Τι μπορείς να μας πεις για αυτό; Πιστεύεις πως ο κάθε ένας από αυτούς έβαλε την προσωπική πινελιά του;

Βέβαια! Είχαμε συγκεκριμένα πράγματα στο μυαλό μας που θέλαμε να γίνουν αλλά κανένας μας δεν ήξερε πώς τελικά θα δουλέψει. Το κάθε παιδί που ήρθε έδωσε και μια δική του σφραγίδα. Με χαρακτηριστικότερες το σαξόφωνο και το σαντούρι.

Πως θα περιέγραφες σε κάποιον που δεν σας έχει ακούσει την μουσική του “Primal Energies”;

Μοντέρνο, prog/tech death metal. Με πολλά, πάρα πολλά στοιχεία που όλοι μπορούν να βρουν αυτό που τους ταιριάζει.

Αλλαγές υπάρχουν όμως και στα θέματα που καταπιάνεστε στιχουργικά. Μπορείς να μας πεις κάποια πράγματα παραπάνω για τους στοίχους των “The Rope” και “My Bloody Crown” συγκεκριμένα;

Η αλήθεια είναι ότι για πρώτη φορά πήγαμε και σε μονοπάτια που ουδέποτε είχαμε διαβεί. Στιχουργικά εννοώ. Έτσι υπάρχουν και ιστορικά θέματα όπως το “My Bloody Crown”, πρακτικά η ιστορία του Ηρώδη, ενός από τους πλέον αιμοσταγείς αυτοκράτορες που πέρασαν από τη Γη αλλά και επιστημονικά θέματα, όπως το ομώνυμο κομμάτι. Το “The Rope” ενδεχομένως να ήταν ένα ερωτικό κομμάτι, εάν η κατάληξη δεν ήταν το να αντιληφθεί ο αναγνώστης ότι πρόκειται για δύο ανθρώπους που βουλιάζουν στις ουσίες και ο ένας έχει ήδη καταλήξει.

Υπάρχουν τόσες πολλές λεπτομέρειες στις συνθέσεις του “Primal Energies”. Πόσο εύκολο ή δύσκολο ήταν να πείτε “καλό είναι, άστο έτσι” σε κάθε μια σύνθεση;

Καθόλου εύκολο. Μάλλον το αντίθετο συνέβαινε. Το κάθε κομμάτι το “πειράζαμε” όσο δεν πήγαινε και βάζω στοίχημα ότι αν καθυστερούσαμε ακόμα περισσότερο να μπούμε studio αυτό θα συνεχιζόταν. Για καλό βέβαια γίνεται αυτό, φυσικά θα πρέπει να έχεις και ένα όριο.

Το “Primal Energies” κυκλοφορεί από την 7hard. Αν δεν κάνω λάθος αυτή είναι η πρώτη φορά που βγάζετε σερί δύο κυκλοφορίες από την ίδια εταιρία. Υποθέτω πως είστε ικανοποιημένοι με την μέχρι τώρα συνεργασία σας.

Είναι η δεύτερη. Σπάσαμε τη γκίνια με τις συνεχείς αλλαγές σε labels, από την εποχή που είχαμε βγάλει το “Apathy Murders Hope” και το “Misled” στην αείμνηστη Molon Lave. Με τη 7hard/7us είχαμε πενταετές συμβόλαιο, από μεριά τους ήταν απόλυτα ευχαριστημένοι με το πώς δούλεψαν τα πράγματα στο “Hall Of Mirrors” και από την άλλη ακούγοντας και αυτοί την προ-παραγωγή ενθουσιάστηκαν. Είναι και ένα υγιές label, πράγμα πολύ βασικό, συνεπώς δεν υπήρχε κανένας λόγος ανησυχίας!

Είναι μαχαιριά στην καρδιά ότι δεν θα δούμε, τουλάχιστον προς το παρόν, το “Primal Energies” σε βινύλιο. Ποιος είναι αρμόδιος για το πανέμορφο εικαστικό του;

Ναι, αλλά ποτέ δεν ξέρεις. Ο Γιάννης Νάκος και το Remedy Art Design είναι για άλλη μια φορά οι συνήθεις ύποπτοι. Είναι η τρίτη φορά που δουλεύουμε μαζί του, έχει κάνει και το Hall Of Mirrors και το “Eidolon” του 2012. Δε χρειάζεται να πω κάτι παραπάνω, πιστεύω η δουλειά του μιλάει από μόνη της.

Αληθεύει ότι ο drummer σας δεν είναι τόσο όμορφος όσο δείχνει στις φωτογραφίες;

Ωραίος είναι. Και γκρινιάρης. Ειδικά όταν πεινάει!

Αν και είναι αρκετά νωρίς να υποθέσω ότι θα στηρίξετε και αυτή την κυκλοφορία με αρκετές ζωντανές εμφανίσεις;

Ήδη έχουμε ξεκινήσει να οργανωνόμαστε, προφανέστατα τώρα θα πάει από Σεπτέμβρη το όλο πράγμα, αν και έχουμε στις 6 Απρίλη την επίσημη παρουσίαση στο Crow Live Stage και τη συμμετοχή στο νεοσύστατο Urban Athens Festival το καλοκαίρι. Και ακόμα δεν έχουμε ξεκινήσει να το τρέχουμε το θέμα.

Μουσική και internet. Κατά την άποψη σου το internet έκανε τελικά πιο πολύ κακό ή καλό στην μουσική μας;

Και καλό και κακό. Βοήθησε στο να αναδειχτούν πολλά νέα σχήματα, να μάθει ο πολύς κόσμος νέες μουσικές και όχι μόνο. Έβαλε όμως και τον μέσο οπαδό στην παγίδα της απαξίωσης. Γιατί; Γιατί πλέον είναι “εύκολο” να ακούσεις κάτι καινούριο, και κάτι ακόμα, και άλλο ένα κάπου παρακάτω και να τα έχεις απλά στα πόδια σου χωρίς να χρειάζεται να βγεις από το σπίτι. Αυτό δημιούργησε την “ευκολία” και ως γνωστόν η ευκολία είναι η αδερφή της απαξίωσης.

Τι άλλο μπορούμε να περιμένουμε από τους Acid Death; Πόσο πολύ μπορούν να προοδεύσουν τον ήχο τους στο μέλλον;

Αυτό θα το δείξει ο χρόνος. Φυσικά και δε θα πούμε τίποτα ακόμα. Θα το αφήσουμε να προχωρήσει και να δούμε πού θα πάει.

Σε ευχαριστώ για τον χρόνο σου. Κλείσε αυτή την συνέντευξη με ένα μήνυμα σε όλους τους αναγνώστες μας.

Εμείς ευχαριστούμε όλο τον κόσμο για την προσοχή και το ενδιαφέρον που δείχνει για αυτή τη νέα δουλεία. Είμαστε χαρούμενοι να βλέπουμε ότι αρέσει, αυτό είναι η πρώτη και κύρια ανταμοιβή μας. Να είστε καλά όλοι!

Μιχάλης Νταλάκος

www.aciddeath.net
www.facebook.com/aciddeathgr
www.youtube.com/aciddeathgr
www.reverbnation.com/aciddeathgr
www.twitter.com/aciddeathgr
www.instagram.com/aciddeathgr

Band Members
Σάββας Μπετίνης: Μπάσο, Φωνητικά
Ντένης Κωστόπουλος: Κιθάρες
Γιάννης Αναγνώστου: Κιθάρες
Κώστας Αλεξάκης: Τύμπανα

Discography
Pieces Of Mankind, 1997
Random’s Manifest, 2000
Eidolon, 2012
Hall Of Mirrors, 2015
Primal Energies, 2019

Θέλω να το μοιραστώ:

Leave a Reply

Your email address will not be published.