symmetric records - 468|90|symmetric records||https://www.facebook.com/symmetricrecords/|bothRussian Circles 2021 468×60 - 468|60|Russian Circles 2021 468×60|||bothnano designs 468×60 - 468|60|nano designs 468×60||https://www.facebook.com/Nanodesignart/|bothRODSTUDIOS-468×60-BANNER - 468|60|RODSTUDIOS-468×60-BANNER|||bothvinylmonster468x60 - 468|60|vinylmonster468x60||http://www.vinylmonster.gr/|bothwhale-468×60 - 468|60|whale-468×60|||bothGreek Rebels Advert Feb 2018_468x60 - 468|60|Greek Rebels Advert Feb 2018_468x60||www.facebook.c|both
20000
60
nano designs 728×90 - 728|90|nano designs 728×90||https://www.facebook.com/Nanodesignart/|bothRussian Circles 2021 728×90 - 728|90|Russian Circles 2021 728×90|||bothRodStudios_728x90 - 728|90|RodStudios_728x90|||bothwhale_728x90 - 728|90|whale_728x90|||bothhaursen2 - 728|90|haursen2||https://www.facebook.com/HaursensGuitarWorkshop/|both
20000
110

Οι Evergrey μετρούν πλέον 23 χρόνια δισκογραφικής παρουσίας. Τα τελευταία δε, δείχνουν να διανύουν μια νέα περίοδο ανανέωσης. Έχοντας κυκλοφορήσει τον δωδέκατο ολοκληρωμένο τους δίσκο, Escape Of The Phoenix, συνεχίζουν την πορεία τους ακάθεκτοι. Με αφορμή λοιπόν τον τελευταίο τους δίσκο καθώς και την συνεργασία τους για δεύτερη φορά με τον Γιάννη Νάκο, ο μπασίστας της μπάντας, Johan Niemann απαντάει στις ερωτήσεις μας.

Συγχαρητήρια για τον νέο σας δίσκο Escape Of The Phoenix. Τον ακούω ασταμάτητα τις τελευταίες μέρες. Τώρα που το άλμπουμ έχει ολοκληρωθεί και κυκλοφορήσει, ποιες είναι οι σκέψεις σας και τι προσδοκίες έχετε από τον δίσκο;

Ευχαριστώ για την πρόσκληση! Είμαι πολύ ευχαριστημένος με τον δίσκο. Ξεπέρασε τις προσδοκίες μου. Είναι πάντοτε πολύ αγχωτικό να κυκλοφορείς καινούργια μουσική, δεν ξέρεις ποτέ αν θα αρέσει στον κόσμο.

Από την στιγμή που η θεματική τριλογία ξεκίνησε με το Hymns For The Broken και ολοκληρώθηκε με το The Atlantic, σε τι πιστεύεις πως διαφοροποιείται ο καινούργιος δίσκος από τους προηγούμενους;

Νομίζω πως είναι περισσότερο «επί του σημείου» σαν άλμπουμ, πιο άμεσος. Πάρε για παράδειγμα το Eternal Nocturnal, το πρώτο refrain έρχεται μόλις ένα λεπτό από το ξεκίνημα του τραγουδιού.

Αυτός που ασχολείται επί το πλείστον με τους στίχους είναι ο Tom και από όσο γνωρίζω, καταπιάνονται περισσότερο με προσωπικά θέματα. Αν δεν μπαίνω σε ιδιαίτερα προσωπικά «χωράφια», μπορείς να μας πεις με τι είχε να κάνει η τριλογία λίγο πολύ;

Η τριλογία είχε να κάνει με το διαζύγιο του Tom. Η πορεία προς αυτό, η διαχείριση του και το να καταφέρεις να βγεις στην άλλη πλευρά στο τέλος. Ο Tom είναι πολύ ταλαντούχος στιχουργός, μπορεί να πάρει κάτι σαν και αυτό, να το τυλίξει με άλλο περιτύλιγμα και να γίνει κάτι προσιτό σε όλους. Κάτι στο οποίο μπορούν να ταυτιστούν όλοι.

Η μουσική στο νέο άλμπουμ είναι ακόμα σκοτεινή και συναισθηματική, κάτι το οποίο είναι χαρακτηριστικό του ήχου σας. Παρόλα αυτά, νομίζω πως παίρνω μια κάποια πιο αισιόδοξη αίσθηση αυτή την φορά. Ήταν κάτι που θέλατε να εκφράσετε σκόπιμα;

Όχι, όχι απαραίτητα. Πιθανόν να ήμασταν απλά χαρούμενοι που μπορούσαμε να κάνουμε μουσική πάλι μαζί και αυτό μάλλον κατάφερε να περάσει στην μουσική. Δεν προσεγγίζουμε έναν δίσκο, ούτε ένα κομμάτι, σκεπτόμενοι «ας κάνουμε κάτι χαρούμενο» ή κάτι τέτοιο. Αν κάτι βγαίνει έτσι, τότε είναι απλά σύμπτωση.

Νομίζω πως παρατήρησα και μεγαλύτερη ποικιλία στις ταχύτητες των κομματιών.

Νομίζω πως έχεις δίκιο. Έχουμε αυτά τα αργά προς μεσαίας ταχύτητας κομμάτια που αγαπάμε αλλά επίσης και αρκετά γρήγορα κομμάτια με δίκαση.

Το Escape Of The Phoenix έρχεται δύο χρόνια μετά την κυκλοφορία του προηγούμενου σας άλμπουμ, κάτι που αποτελεί αρκετά μικρό χρονικό διάστημα. Πιστεύεις πως το όλο θέμα με την πανδημία επηρέασε ή αύξησε την δημιουργικότητα σας, σκεπτόμενος πως την προηγούμενη χρονιά δεν έγιναν ούτε περιοδείες ούτε festivals;

Σίγουρα το έκανε ευκολότερο στο να επικεντρωθείς στην μουσική. Δεν υπήρχαν οι συνήθεις περισπασμοί, οπότε ναι, νομίζω πως βοήθησε. Υπήρχε μια ωραία αίσθηση ηρεμίας, κατά κάποιο τρόπο.

Έχετε μια ιδιαίτερη συμμετοχή αυτή την φορά στο “The Beholder”. Μιλάω φυσικά για τον James LaBrie των Dream Theater. Μπορείς να μας πει λίγα πράγματα για αυτή την συνεργασία;

Οι Evergrey ήταν support στην προσωπική περιοδεία του James LaBrie πριν χρόνια. Περάσαμε άψογα και κρατήσαμε επικοινωνία μέσα στα χρόνια και βλεπόμασταν σε διάφορα festivals. Επίσης, ανοίξαμε για τους Dream Theater σε δύο εμφανίσεις στην Ιταλία και σε ένα festival στην Πολωνία πριν μερικά χρόνια. Οπότε όταν προέκυψε το θέμα, συμφωνήσαμε όλοι πως θα ήταν τέλειο για τον James. Ο Tom του έστειλε ένα e-mail και αυτό ήταν.

Είναι η δεύτερη φορά που συνεργάζεστε με την Remedy Art Design και τον Γιάννη Νάκο για τα γραφιστικά του δίσκου. Βασικά, τα τελευταία δύο εξώφυλλα είναι μεγαλοπρεπή, αρκετά διαφορετικά από ότι έχετε κάνει στο παρελθόν. Να υποθέσω πως είστε ευχαριστημένοι από την δουλειά του Γιάννη;

Ναι, είναι τρομερός. Δημιουργεί εκπληκτικά εξώφυλλα. Και αυτή την φορά ήταν αρκετά ελεύθερος. Του είπαμε «θέλουμε ένα φοίνικα, από εκεί και μετά κάνε ότι πιστεύεις».

Από την στιγμή που η πανδημία συνεχίζεται, σκοπεύετε να προωθήσετε τον δίσκο με κάποιο εναλλακτικό τρόπο; Την πιθανότητα ενός live μέσω stream για παράδειγμα; Κάτι που κάνουν πολλές μπάντες τελευταία.

Δεν είναι κάτι το οποίο έχουμε συζητήσει. Κάναμε ένα το καλοκαίρι. Αλλά το να κάνουμε ένα σωστά, για εμάς, απαιτεί πολύ δουλειά. Δεν ξέρω, ίσως. Θα δείξει.

Ας υποθέσουμε πως αύριο, οι συναυλίες είναι μία πραγματικότητα ξανά. Ποια είναι τα κομμάτι από τον νέο δίσκο που θα ήθελες πραγματικά να παίξετε;

Θέλω να παίξουμε τα Stories,You From You, Where August Mournsκαι νομίζω πως και το Eternal Nocturnalθα βγει πολύ καλό ζωντανά.

Έχουν περάσει δεκαέξι χρόνια από την κυκλοφορία του “A Night To Remember”. Σκοπεύετε όταν όλα επιστρέψουν στο φυσιολογικό και οι συνθήκες είναι σωστές, να κάνετε κάτι παραπλήσιο;

Ίσως υπάρχει κάτι στον ορίζοντα σχετικά με αυτό, ναι. Δεν ξέρω βέβαια το πότε.

Πολλοί οπαδοί, συμπεριλαμβανομένου και του εαυτού μου, έχουν μία πολύ ευαίσθητη θέση στην καρδιά τους για τους Evergrey. Δεν μοιάζουν με καμία άλλη μπάντα ηχητικά και κάποιος μπορεί πραγματικά να ταυτιστεί με τους εγκάρδιους στίχους και την συναισθηματική μουσική. Τι ήταν αυτό που έκανε τους Evergrey τόσο πρωτότυπη και σταθερή μπάντα μέσα στα χρόνια;

Νομίζω πως ο Tom έχει τόσο ξεχωριστή φωνή σε αυτό το ύφος μουσικής, καθώς και μία εκφραστικότητα εντελώς δική του. Κανένας δεν τον αγγίζει. Και κάτι ακόμα είναι το ότι δεν μπλεχτήκαμε στην φάση του «κοίτα, μπορώ να κάνω και να παίξω περίπλοκα πράγματα». Νομίζω πως αυτό μας διαχώρισε από άλλες μπάντες της progressive σκηνής. Αυτό που εννοώ είναι το ότι, όλοι μας ξεχωριστά μπορούμε να παίξουμε καλά, αλλά μας ευχαριστεί το να παίζουμε απλούστερα πράγματα.   

Ευχαριστώ για τον χρόνο και τις απαντήσεις. Μείνετε ασφαλείς και ελπίζουμε να σας δούμε σύντομα ξανά στην Ελλάδα. Τα τελευταία λόγια είναι δικά σου.

Και πάλι, ευχαριστώ για την πρόσκληση. Πραγματικά ελπίζω αυτή η πανδημία σύντομα θα φύγει, ώστε τόσο εμείς όσο και άλλες μπάντες να μπορέσουμε να περιοδεύσουμε, να πάμε σε συναυλίες και γενικά να επιστρέψουμε σε κάποιου είδους κανονικότητα. Όταν γίνει αυτό, θα θέλαμε πολύ να επιστρέψουμε και να παίξουμε για εσάς.

Συνέντευξη: Βασίλης Μπατίλας
Μετάφραση: Κωνσταντίνος Μάρης

Website
Facebook
Youtube
Instagram
Spotify

Band Members
Tom S. Englund – Φωνητικά, Κιθάρες
Henrik Danhage – Κιθάρες
Johan Niemann – Μπάσο
Rikard Zander – Πλήκτρα
Jonas Ekdahl – Τύμπανα

Discography
The Dark Discovery, 1998
Solitude,Dominance,Tragedy, 1999
In Search Of Truth, 2001
Recreation Day, 2003
The Inner Circle, 2004
Monday Morning Apocalypse, 2006
Torn, 2008
Glorious Collision, 2011
Hymns For The Broken, 2014
The Storm Within, 2016
The Atlantic, 2019
Escape Of The Phoenix, 2021

Θέλω να το μοιραστώ:

Leave a Reply

Your email address will not be published.

X