Greekrebels Banner 07052021-468×60 - 468|60|Greekrebels Banner 07052021-468×60||https://www.greekrebels.gr/epikoinonia/|bothnano designs 468×60 - 468|60|nano designs 468×60||https://www.facebook.com/Nanodesignart/|bothsymmetric records - 468|90|symmetric records||https://www.facebook.com/symmetricrecords/|bothamadeus banner greekrebels 2 - 468|60|amadeus banner greekrebels 2|||bothwhale-468×60 - 468|60|whale-468×60|||bothΟΜ 2022_468x60 - 468|60|ΟΜ 2022_468x60|||bothRODSTUDIOS-468×60-BANNER - 468|60|RODSTUDIOS-468×60-BANNER|||both
20000
60
RodStudios_728x90 - 728|90|RodStudios_728x90|||bothΟΜ 2022_728x90 - 728|90|ΟΜ 2022_728x90|||bothRussian Circles 2021 728×90 - 728|90|Russian Circles 2021 728×90|||bothwhale_728x90 - 728|90|whale_728x90|||bothGreekrebels Banner 07052021-728×90 - 728|90|Greekrebels Banner 07052021-728×90||https://www.greekrebels.gr/epikoinonia/|bothamadeus banner greekrebels 1 - 728|90|amadeus banner greekrebels 1|||bothhaursen2 - 728|90|haursen2||https://www.facebook.com/HaursensGuitarWorkshop/|both
20000
110

Μια από τις μεγαλύτερες φωνές στο metal που ακούει στο όνομα Robert Lowe,  επιστρέφει με τους Grief Collector δίνοντάς μας το φανταστικό “En Delirium”. Είχαμε την τιμή να μιλήσουμε μαζί του και να μάθουμε περισσότερα τόσο για τη νέα του μπάντα, όσο και για άλλα projects του.  

Είναι μεγάλη τιμή για μένα να μιλήσω μαζί σας κύριε Lowe, είμαι μεγάλος θαυμαστής σας καλώς ήρθατε στο webzine μας! Λοιπόν, πόσο ικανοποιημένοι είστε με το “En Delirium”; Τώρα που έχει τελειώσει, θα αλλάζατε κάτι;

Είμαι απόλυτα ικανοποιημένος μου άρεσε πολύ το πώς κύλισε η όλη διαδικασία. Είναι ένα πολύ ωραίο δείγμα της δουλειάς μας.

Περίμενα περισσότερη προσοχή από τον τύπο και το κοινό για το συγκρότημα. Στην πραγματικότητα, εξεπλάγην που το ντεμπούτο σας ήταν DIY. Πιστεύετε ότι εξαιτίας αυτού, η προώθηση είναι πιο σημαντική από την ίδια τη μουσική σήμερα;

Σίγουρα το “σπρώξιμο” είναι πολύ σημαντικό. Το ντεμπούτο κυκλοφόρησε, πήρε κάποια αναγνώριση, όμως όταν είστε απλά κάτι τύποι που τα κάνουν όλα μόνοι τους δεν μπορείς να περιμένεις πολλά.

Πώς υπογράψατε με την Petrichor; Είστε ευχαριστημένοι με αυτήν τη συνεργασία; Είχατε άλλες σημαντικές προσφορές όταν αναζητούσατε συμβόλαιο;

Κάνουν πολύ καλή δουλειά και από τη στιγμή που ξεκινήσαμε την συνεργασία είμαστε απόλυτα ικανοποιημένοι. Κάνουν ότι μπορούν πραγματικά δεν έχουμε κανένα παράπονο. Είναι εύκολη η συνεννόηση και αυτό είναι πολύ σημαντικό δεν πρέπει να τους “κυνηγάμε” για να μιλήσουμε μαζί τους. Τώρα όσον αφορά τις άλλες προσφορές. Δεν συμμετείχα πολύ σε αυτές τις συζητήσεις, όμως η Petrichor ήταν πιστεύω η πρώτη εταιρεία που μας προσέγγισε και πρότεινε μια πολύ καλή συμφωνία.

Το πρώτο σας άλμπουμ ήταν ένα concept άλμπουμ, ενώ φαίνεται ότι δεν είναι. Το υποθέτω, επειδή δεν έχω τους στίχους, αλλά φαίνεται να υπάρχει μια στιχουργική ποικιλία. Υπάρχει τώρα μια παρόμοια θεματική προσέγγιση όπως η πρώτη, όπου αντανακλάτε τα πέντε στάδια της θλίψης;

Το δεύτερο άλμπουμ είναι πιο ποικίλο από το πρώτο και δεν είναι τόσο άμεσο. Εξερευνά περισσότερες σκέψεις και θέματα, και τα περισσότερα από αυτά προέρχονται από τον Brad (σ.σ.: Miller; τύμπανα). Ο Brad έγραψε τους στίχους για το δεύτερο άλμπουμ, οπότε υπάρχουν πολλές σκέψεις και απόψεις του στο άλμπουμ.

Το εξώφυλλο είναι φοβερό και τόσο κατάλληλο για το είδος. Ποιος το έφτιαξε και πώς καταλήξατε σε αυτήν την ιδέα;

Πάλι ο Brad. Αυτός μαζί με κάποιους φίλους του το έφτιαξαν. Από όσο ξέρω το έκαναν τελείως μόνοι τους. Ακόμα τα περισσότερα τα κάνουμε εμείς μας αρέσει να έχουμε έναν έμπρακτο ρόλο. Είχαμε πολλές ιδέες αλλά σε αυτό καταλήξαμε.

Πόσο συνεισφέρατε στη διαδικασία σύνθεσης; Εκτός από τις φωνητικές γραμμές προφανώς.

Δεν ενεπλάκησα πολύ στη σύνθεση της μουσικής, όπως και στο πρώτο άλμπουμ. Τα δύο παιδιά είναι στην Μινεσότα και εγώ είμαι στο Τέξας, οπότε αυτοί βρίσκονται γράφουν ιδέες και μου στέλνουν τμήματα από τραγούδια και τα συζητάμε. Ο ρόλος που έπαιξα δεν ήταν μεγάλος. Η μόνη μου ουσιαστική συνεισφορά είναι στα φωνητικά.

Το ντεμπούτο ακούγεται sludgier, ενώ το νέο άλμπουμ ακούγεται πιο doom. Γιατί αποφασίσατε να το κάνετε αυτό;

Νομίζω θα το έλεγα λίγο πιο ξεκάθαρο και ανανεωμένο, όχι απαραίτητα πιο doom. Μου αρέσει το πρώτο άλμπουμ με τον πιο sludge ήχο του, αλλά το νέο άλμπουμ δείχνει και ότι έχουμε ωριμάσει σαν μπάντα. Πάντα γίνεται αυτό με το δεύτερο άλμπουμ. Βρίσκεις τα πατήματα σου και είναι πιο ξεκάθαρο. Για εμένα το σημαντικό σημείο στη δισκογραφία μιας μπάντας είναι το τρίτο άλμπουμ. Τότε θα έχουμε εξελιχθεί πλήρως και θα μπορείτε να δείτε πραγματικά το ποιόν της μπάντας.

Δεν ήσασταν ενεργό ζωντανό συγκρότημα πριν από την πανδημία. Σκέφτεστε να το αλλάξετε αυτό, εννοώ αφού τελειώσει αυτό το πράγμα;

Ναι σίγουρα. Είχαμε κλείσει κάποιες εμφανίσεις και με τους Tyrant, αλλά αυτή η κατάσταση τα γάμησε όλα. Έχουμε βγάλει άλμπουμ και δεν μπορούμε να τα υποστηρίξουμε ζωντανά. Το θέμα είναι ότι δεν μπορείς να σταματήσεις να είσαι δημιουργικός, αλλά δεν μπορείς και να υποστηρίξεις αυτά που κυκλοφορείς. Όσα βίντεο και να βγάλουμε, χωρίς μια σκηνή και ένα ζωντανό κοινό, τίποτα δεν είναι το ίδιο. Ευτυχώς η  κατάσταση εδώ στο Τέξας έχει αρχίσει να καλυτερεύει, οπότε θα δω μήπως μπορέσω να φέρω τους Grief Collector ή τους Tyrant. Δυστυχώς δεν είναι στο χέρι μας, αλλά ελπίζω η κατάσταση να βελτιωθεί το συντομότερο δυνατό.

Πόσο πιο εύκολο είναι να δουλεύεις ως συγκρότημα τριών μελών σε σύγκριση με συγκροτήματα τεσσάρων ή πέντε μελών συγκροτημάτων όπως έχεις κάνει με άλλες μπάντες στο παρελθόν;

Δεν είχα ποτέ πρόβλημα με κανένα συγκρότημα. Από τους Solitude Aeturnus μέχρι τους Candlemass και τους Grief Collector πάντα έβρισκα πολύ ωραία ενέργεια. Κάθε μπάντα στην οποία ήμουν πάντα ήταν κάτι που έβγαινε εύκολα και ομαλά. Το ίδιο ισχύει και με τους Grief Collector. Κάναμε πρόβες, πηγαίναμε για καμία μπύρα, μετά ξανακάναμε πρόβες, ωραία πράγματα. Ήταν απόλαυση να δουλεύω με τα παιδιά.

Έχετε τραγουδήσει εδώ και χρόνια με δύο από τις μεγαλύτερες, αν όχι τις μεγαλύτερες μπάντες στον κόσμο. Τι διαφορές βλέπετε μεταξύ αυτών και του Grief Collector;

Είναι δύσκολο να πω. Με τις δύο προηγούμενες μπάντες η κατάσταση δεν ήταν όπως τώρα, οπότε είχα ζωή, κάναμε εμφανίσεις πηγαίναμε σε περιοδείες κ.λπ.. Με τους Grief Collector στην ουσία έχουμε μόνο χρόνο μέσα στο στούντιο. Δεν είχαμε την ευκαιρία να παίξουμε ζωντανά και να δημιουργήσουμε εμπειρίες. Αν μιλάμε για μουσικά μου αρέσει πολύ η κατάσταση με τους Grief Collector. Έχει ακόμα αυτή την ενέργεια. Σίγουρα όλες οι μπάντες έχουν διαφορές η μια από την άλλη, αλλά όλες πιστεύω βρίσκονται στον ίδιο δρόμο.

Υπήρξε κάποια σιωπή ανάμεσα στους Disciple Of Doom και την επιστροφή σας με τους Tyrant αρχικά και μετά με τους Grief Collector. Γιατί αποφασίσατε να μείνετε μακριά από τη μουσική για λίγο;

Δεν ήταν επιλογή μου πίστεψέ με χαχα. Παίξαμε κάποιες συναυλίες με κάτι παιδιά στο Χιούστον, μετά έγιναν διάφορες μαλακίες και κατέληξα στο Φοίνιξ. Ο χρόνος πέρασε και αυτό το κενό δεν ήθελα να συμβεί, απλά συνέβη. Αν το ήξερα θα το είχα εμποδίσει δεν θα υπήρχε ποτέ αυτό το κενό.

Τι σας έλειψε περισσότερο, το να ηχογραφείτε ή το να κάνετε συναυλίες;

Μου αρέσει πάρα πολύ η διαδικασία ηχογράφησης. Είναι από τα αγαπημένα μου κομμάτια του να είμαι σε μια μπάντα. Επίσης μου αρέσει πάρα πολύ η μίξη. Όταν έχεις πλέον όλα τα κομμάτια του πάζλ, τότε δημιουργείς. Είναι σαν να είσαι ζωγράφος και να έχεις μπροστά σου μια τεράστια παλέτα χρωμάτων. Μπορείς να κάνεις τα πάντα. Έχεις τόσες πολλές επιλογές και μπορείς να κάνεις τα πάντα. Το αν θα αρέσει σε κάποιον είναι άλλη ιστορία, είναι όμως κάτι που μπορείς μετά να κοιτάξεις και να είσαι περήφανος για αυτό.

Θα είναι δύσκολο για εσάς να παραμείνετε δραστήριος τόσο με τους Tyrant όσο και με τους Grief Collector;

Όχι δεν νομίζω να είναι πρόβλημα. Άλλωστε παλιότερα έκανα παράλληλα συναυλίες με τους Solitude και τους Candlemass, οπότε δεν νομίζω να έχω θέμα. Ούτως ή άλλως λόγω κατάστασης καμία από τις δύο μπάντες δεν πρόκειται να βγει στον δρόμο τουλάχιστον για τρείς μήνες ακόμα. Μια βδομάδα εδώ, μια βδομάδα εκεί δεν είναι δύσκολο πιστεύω, όσο υπάρχει καλή συνεννόηση.

Η φωνή σας ακούγεται εντελώς αμετάβλητη και αναγνωρίσιμη αμέσως. Πόσο εύκολο είναι να τη διατηρήσετε;

Δεν ξέρω είναι η αλήθεια. Λίγα τσιγάρα, μερικές μπύρες… Ίσως αυτό να είναι το μυστικό μου χαχα. Ειλικρινά δεν ξέρω, αλλά είμαι πραγματικά ευγνώμον που είναι ακόμα σε αυτήν την κατάσταση και μπορώ να συνεχίσω. Μάλλον το μοναδικό που κάνω είναι ότι όταν είμαστε περιοδεία κοιμάμαι τρομερά πολύ για να ξεκουράζομαι. Ίσως αυτό να κάνει τη διαφορά δεν ξέρω.

Υπάρχει μια τάση στις μέρες μας για τους YouTubers που δεν έχουν ακούσει ποτέ metal να ακούν κάποια metal τραγούδια και  να αντιδρούν σε αυτά Μερικά από αυτά τα κανάλια έχουν αντιδράσει στους Solitude Aeturnus. Οι περισσότεροι από αυτούς είναι Αμερικανοί. Έχετε δει ποτέ τέτοια βίντεο και ποια είναι η γνώμη σας για αυτό;

Έχω δει κάποια. Για την ακρίβεια νομίζω είναι ένας μεγάλος ραδιοφωνικός σταθμός στην Νέα Υόρκη που αντέδρασαν στο Scent Of Death” και μου άρεσε αρκετά. Μου φαίνεται αρκετά διασκεδαστικό ειδικά όταν βάζουν παιδιά να αντιδρούν, γιατί οι αντιδράσεις τους είναι πραγματικά τόσο ωραίες.

Κάτι που πάντα ήθελα να ρωτήσω, ποιοι είναι οι τραγουδιστές που σας ενέπνευσαν και από πού αντλείτε τις επιρροές σας;

Όταν ήμουν μικρός ήμουν μεγάλος θαυμαστής του Rob Zander των Cheap Trick  και ακόμα είμαι εννοείται. Πάντα με εντυπωσίαζε ότι είχε πολλές διαφορετικές φωνές, και νομίζω αυτό πήρα από τον Zander. Σίγουρα βέβαια επιρροές ήταν και ο Bruce Dickinson, o Rob Halford. Όλοι οι τραγουδιστές των Sabbath. Μπορώ να πω ότι όλοι αυτοί ήταν “vocal coaches” για εμένα. Το να προσπαθώ να τους μιμηθώ μου έκανε πολύ καλό στο να εξασκηθώ. Στη συνέχεια εννοείται άλλαξα το στυλ μου αλλά η αρχή οφειλόταν σε αυτούς.

Και τώρα η υποχρεωτική ερώτηση. Θα ακούσουμε ποτέ ξανά τους Solitude Aeturnus και τους Concept Of God;

Δεν μου αρέσει να απαντάω σε αυτήν την ερώτηση (γέλια). Ακόμα μιλάω με κόσμο και ακόμα μιλάμε για πράγματα. Επίσης, δεν θα ξέγραφα τους Concept Of God ακόμα. Μιλάω ακόμα με τον Steve Mosley (σ.σ.:κιθάρες) και ξέρω ότι αρκετά μέλη, μαζί και εγώ, θα ήθελαν να ξαναπαίξουμε μαζί. Είμαι και σε επαφή με τα παιδιά από τους Solitude Aeturnus. Νομίζω όμως απάντησα την ερώτηση (γέλια).

Θεωρείτε πιθανό να δούμε τους Grief Collector εδω στην Ελλάδα, όταν με το καλό τα πράγματα επανέρθουν στο φυσιολογικό; Επίσης ποιες είναι οι αναμνήσεις σου από εδώ;

Δώσε μου ένα εισιτήριο. Είμαστε έτοιμοι να το κάνουμε. Χρειαζόμαστε έναν μπασίστα και έναν κιθαρίστα για να παίξουμε ζωντανά, όμως έχουμε δυο άτομα που μαθαίνουν το υλικό. Αν έχουμε μια συναυλία τον επόμενο μήνα είμαστε έτοιμοι να παίξουμε. Όσον αφορά τις αναμνήσεις λατρεύω κάθε φορά που έχω έρθει είτε με τους Solitude Aeturnus είτε με τους Candlemass. Οι συναυλίες και οι θαυμαστές είναι φανταστικοί. Μόνο η ιδέα του να παίζουμε εκεί με ευχαριστεί.

Αυτό ήταν όλο από εμένα, σας ευχαριστώ πολύ για το χρόνο σας. Σας ευχαριστώ πολύ για τη συνέντευξη και το άλμπουμ. Ελπίζω να ακούσουμε σύντομα περισσότερα άλμπουμ με τη φωνή σας. Τα τελευταία λόγια ανήκουν σε εσάς. Να προσέχετε!

Εγώ ευχαριστώ πολύ, εκτιμώ πολύ την στήριξη. Θέλω να πω σε όλους τους θαυμαστές στην Ελλάδα ότι σας αγαπάμε και ευχαριστούμε για όλα. Θα ήθελα πολύ να έρθουμε και να βρούμε ξανά παλιούς φίλους. Keep it doom, keep it real!

Συνέντευξη: Σταύρος Πισσάνος
Μετάφραση: Θανάσης Γκότοβος

Facebook
Instagram
Youtube
Spotify
Bandcamp

Band Members
Brad Miller – Τύμπανα
Matt Johnson – Κιθάρες, μπάσο
Robert Lowe – Φωνητικά

Discography
From Dissension to Avowal, 2019
En Delirium, 2021

Θέλω να το μοιραστώ:

Leave a Reply

Your email address will not be published.

X