Συνεντεύξεις

Helloween

Η εισαγωγή για έναν καλλιτέχνη της κλίμακας του Michael Weikath είναι περιττή. Οι “κολοκύθες” επέστρεψαν για τα καλά με το φανταστικό Helloween. Μιλήσαμε με τον ιθύνων νου πίσω από το συγκρότημα για να μάθουμε περισσότερα για το πώς δημιουργήθηκε το άλμπουμ, αλλά και για τα μελλοντικά σχέδια της μπάντας.

Γεια σου Michael, είναι τιμή μας να σε έχουμε στο Greekrebels. Συγχαρητήρια για την κυκλοφορία του δέκατου όγδοου στούντιο άλμπουμ των Helloween. Πώς νιώθεις τώρα που είναι σχεδόν μια ανάσα από την κυκλοφορία του;

Είμαστε πολύ περήφανοι και χαρούμενοι που το φτάσαμε στο σημείο που βρίσκεται. Είναι μαγικό, θεϊκό είναι ένα φανταστικό αποτέλεσμα και μια πολύ ωραία συλλογή από κομμάτια. Ήταν πολύ δουλειά και υπήρχαν τόσα πράγματα που θα μπορούσαν να πάνε λάθος, αλλά ευτυχώς είχαμε τον Dennis Ward και τον Charlie Bauerfeind να κατευθύνουν σωστά την παραγωγή, όπως το να ηχογραφήσουμε τα τύμπανα με αναλογικό τρόπο και να βρούμε το σωστό τρόπο να παντρέψουμε τις παλιές με τις καινούριες μεθόδους. Το αποτέλεσμα είναι τρομερό.

Τι είδους σχόλια έχετε λάβει από τα μέσα ενημέρωσης μέχρι τώρα;

Μόνο καλά. Δεν υπήρχαν αρνητικά σχόλια για την ώρα. Ξέρω ότι σε κάποιους δεν θα αρέσει, αλλά στην τελική δεν μπορείς να κάνεις κάτι για αυτούς. Αυτό που κάναμε άρεσε στους περισσότερους, αλλά πάντα θα υπάρχουν οι αρνητικοί άνθρωποι που δεν τους αρέσει τίποτα και ότι και αν κάνεις θα λένε ότι θα μπορούσες να το κάνεις αλλιώς.

Ήταν στα σχέδιά σας από την περιοδεία Pumpkins United να γράψετε νέο υλικό ή ήταν μια ιδέα που βγήκε κατά τη διάρκεια της περιοδείας;

Ήρθε φυσικά όταν ξεκινήσαμε την περιοδεία. Είδαμε ότι προς έκπληξή μας όλα κυλούσαν ομαλά, παρότι πολλά πράγματα μπορούσαν να πάνε λάθος. Είχαμε πρόβλημα στο Μεξικό όταν ο Michael Kiske είχε πρόβλημα με τις φωνητικές του χορδές. Έπρεπε να το ακυρώσουμε ή να πάρουμε άλλα μέτρα για να γίνει η συναυλία. Σε μια άλλη συναυλία έπρεπε να τραγουδήσει μια οκτάβα πιο κάτω. Αλλά μετά όλα κύλισαν ομαλά. Ο κόσμος μας έλεγε να γράψουμε ένα κομμάτι και έτσι ο Hansen, ο Deris και εγώ γράψαμε το “Pumpkins United”, το οποίο πήγε πολύ καλά. Στο δεύτερο μέρος της περιοδείας το παίζαμε και live και γυρίσαμε και το live βίντεο για αυτό και άρεσε πολύ στον κόσμο. Ότι κάναμε πήγαινε πολύ καλά. Ο κόσμος βλέποντας ότι όλα πάνε τόσο καλά είπε ότι έπρεπε να κάνουμε άλλο ένα άλμπουμ. Είχαμε όλοι ιδέες και στα μέσα του 2019 βρεθήκαμε και τις αναμείξαμε. Έτσι είχαμε όλα τα κομμάτια που υπάρχουν στο άλμπουμ, εκτός από το “Skyfall”. Το “Skyfall” χρειάστηκε λίγο παραπάνω χρόνο μέχρι την περίοδο της προπαραγωγής, μεταξύ Νοεμβρίου – Δεκεμβρίου, όταν ο Kai Hansen μας το παρουσίασε. Μετά γράψαμε και κάποια άλλα σημεία, σβήσαμε άλλα και γράψαμε το κομμάτι.

Ήταν κάτι που βγήκε φυσικά, αφού όλα τα μέλη της μπάντας, εκτός από τον Dani, συνέβαλαν στο άλμπουμ;

Ναι ήρθε φυσικά, αν και ούτε ο Michael Kiske έγραψε κάποιο κομμάτι. Δούλεψε πολύ με τον Deris στο Βερολίνο, καθώς ο Andy είχε πολλές ιδέες.

Ποιο θεωρείς το αγαπημένο σου κομμάτι από το άλμπουμ;

Για μένα δεν λειτουργεί έτσι. Δεν μπορώ να τα ξεχωρίσω, είναι όλα παιδιά μου. Κάθε κομμάτι είναι εξαιρετικά σημαντικό και δεν θα ήθελα να χάσω ούτε ένα σημείο.

Ονομάσατε το άλμπουμ απλά ως “Helloween”. Αυτή είναι μια κίνηση που τις περισσότερες φορές σημαίνει επανεκκίνηση ή επιστροφή στις ρίζες. Αυτό ήταν αυτό που ένιωσες για αυτό το άλμπουμ;

Ναι, αυτό ακριβώς που λες το πιστεύω. Όλα ήρθαν φυσικά, ο καθένας έκανε αυτό στο οποίο είναι καλός. Όλα κύλισαν ομαλά καθίσαμε με τους παραγωγούς για να τα δούμε όλα αναλυτικά την περίοδο της προπαραγωγής τον Νοέμβριο-Δεκέμβριο του 2019 και αυτό είναι που βοήθησε τα κομμάτια να γίνουν τέλεια. Όλοι όσοι έλαβαν μέρος στο άλμπουμ ξέρουν τι είναι οι Helloween και όλοι έχουν ένα όραμα. Όλοι δουλεύαμε πολύ και δουλεύαμε ο καθένας μόνος του μέχρι να τα ενώσουμε στο τέλος. Η περισσότερη δουλειά έγινε σε ατομικό επίπεδο, εκτός από τη σύνθεση των κομματιών που την κάναμε όλοι μαζί. Όταν είχαμε συνάντηση για τα demos το προηγούμενο βράδυ καθίσαμε στο μπαράκι του ξενοδοχείου μας στο Αμβούργο και παίξαμε από το κινητά μας ο ένας τις ιδέες του στον άλλο. Όλοι είχαμε τρομερές ιδέες. Οι μελωδίες και τα solo είναι πραγματικά φανταστικά και έχουμε μεγαλώσει και ως κιθαρίστες. Δεν είχαμε και την πίεση που είχαμε παλιά στην εποχή των Keepers…”. Ήταν μια κατάσταση που μας άρεσε πολύ για να παρουσιάσουμε την πρόοδό μας

Προκάτοχος του άλμπουμ ήταν το EP “Skyfall”. Τι σας έκανε να επιλέξετε αυτό το συγκεκριμένο κομμάτι για να το κυκλοφορήσετε ως EP;

Το επιλέξαμε επειδή το “Skyfall” δείχνει το πώς είναι να είσαι προοδευτικός και αν το συγκρίνεις με τη δουλειά που είχαμε κάνει με τον Kiske είναι μια πολύ καλή σύνδεση των εποχών. Μια εποχή με διαφορετικά σημεία και ύφη κομματιών. Το Robot King στη αρχή ήταν 12 λεπτά με intro και διάφορα άλλα πράγματα, αλλά αποφασίσαμε να το κόψουμε στα 6-7 λεπτά που είναι τώρα και να μην είναι άλλο ένα κομμάτι σε στυλ Keepers…”. Χρειάστηκε πολύ δουλειά και αφοσίωση για να φτάσει το Robot King στο σημείο που είναι, αλλά το δύσκολο ήταν να το μειώσω. Μου αρέσει όπως είναι τώρα όμως.

Έχετε επίσης τραβήξει ένα βίντεο κλιπ για το “Skyfall”. Θα ‘θέλες να μας πεις μερικά πράγματα για αυτό;

Πήγαμε στη Γερμανία σε ένα δωμάτιο σε μια ντίσκο όπου κάναμε τις λήψεις που είχαν ένα μόνο άτομο και μετά βάλαμε πολλά CGI, ενώ πολύ σημαντικό ρόλο έπαιξε και το green screen. Αυτός που γύρισε το βίντεο ήταν αυτός που σχεδίαζε τα προηγούμενα εξώφυλλά μας, ο MartinHäusler, οπότε είχαμε συνεργαστεί ξανά μαζί του και κάναμε ωραία δουλειά. Πάντα έχει όραμα και όλα βγήκαν τέλεια.

Το “Fear Of The Fallen” ήταν το lyric βίντεο του άλμπουμ. Ετοιμάζεστε να κυκλοφορήσετε και άλλο;

Το βίντεο το έκαναν τα παιδιά που έφτιαξαν ότι έπαιζε στις οθόνες κατά τη διάρκεια της περιοδείας. Χρειάστηκε χρόνο και προσπάθεια, αλλά ευτυχώς είχαν ξεκινήσει αρκετά νωρίς και όλα πήγαν καλά. Από ότι έχω καταλάβει θα υπάρξει άλλο ένα βίντεο για το Best Time, και λογικά θα το κυκλοφορήσουμε και ως single πριν κυκλοφορήσει το άλμπουμ. Μετά θα υπάρξει λογικά ένα μεγάλο animation βίντεο για το Out For The Glory που μάλλον θα κυκλοφορήσει στα τέλη του χρόνου.

Ο Jens Johansson των Stratovarius ήταν ένας από τους δύο καλεσμένους μαζί με τον μακροχρόνιο συνεργάτη σας Matthias Ulmer στα πλήκτρα. Πώς προέκυψε αυτή η συνεργασία;

Μου αρέσει αυτό που κάνει ο Matthias Ulmer γιατί έχει πάντα λύσεις ακόμα και αν έχω γράψει όλα τα πλήκτρα για το κομμάτι, όπως για παράδειγμα στο Born On Judgement Day. Τότε εμφανίστηκε ο Matthias και έδειξε πόσο καλός και ικανός είναι στην ενορχήστρωση. Ειδικά και με τον Jens Johansson, που είναι μια ιδιοφυία, η σύνθεση πλέον ολοκληρώθηκε. Είμαι πολύ χαρούμενος που συνεργάζομαι με τον Matthias, πάντα βελτιώνει ότι ιδέα του στέλνω και είναι φανταστικός. Εκτιμώ πραγματικά πολύ τη δουλειά του. Όσον αφορά τον Jens είμαστε καλοί φίλοι, βρισκόμαστε συχνά και αλληλογραφούμε. Θυμάμαι σε ένα φεστιβάλ στη Σουηδία έπαιζαν οι Ghost καθόμασταν σε ένα τραπέζι και συζητάγαμε που ήταν στους Stratovarius που έπαιζαν εκείνη τη μέρα και καθόμασταν και πίναμε (γέλια). Πραγματικά περνάμε ωραία.

Ένα από τα στοιχεία που κάνουν ακόμα καλύτερο το άλμπουμ για εμένα ήταν η επιλογή του Eliran Kantor να κάνει το εξώφυλλο. Ποιος είχε την ιδέα να συνεργαστεί με αυτόν τον καλλιτέχνη;

Δεν τον ήξερα. Μας τον παρουσίασαν τρείς διαφορετικούς καλλιτέχνης, αλλά αυτός μου φάνηκε τρομερός. Εντυπωσιάστηκα πραγματικά με την τεχνική του που συνδυάζει κλασσικούς πίνακες με επεξεργασία στον υπολογιστή. Οι λεπτομέρειες και ο συνδυασμός στοιχείων από τα άλμπουμ μας είναι το κάτι άλλο. Δεν θα μπορούσα να φανταστώ ένα καλύτερο εξώφυλλο.

Ο Charlie Bauerfeind είναι ο άνθρωπος πίσω από την παραγωγή κάθε άλμπουμ των Helloween από το “The Dark Ride”. Ο Dennis Ward υπογράφει επίσης ως συμπαραγωγός. Μίλα μας για αυτή τη συνεργασία.

Πολύ σημαντικά μέρη της ομάδας. Ο Denis Ward ως μπασίστας και παραγωγός των Unisonic έχει τρομερή γνώση τόσο για τον ήχο όσο και  για τους χαρακτήρες μας. Έχουμε δουλέψει μαζί πολύ και σε παραγωγές και μίξεις ζωντανών άλμπουμ. Συναντήθηκαν με τον Deris μετά από πολλά χρόνια, από την εποχή που και οι δύο έπαιζαν στους Pink Cream 69. Ήταν πολύ ωραίο που βρέθηκαν στο στούντιο και πέρασαν χρόνο μαζί. Και βοήθησε πολύ και με ιδέες και με στίχους. Συνεργάστηκαν τρομερά με τον Charlie Bauerfeind και πραγματικά συμπληρώνει ο ένας τον άλλο. Κάνανε μια εξωπραγματική παραγωγή. Όλοι είναι χαρούμενοι με το κλίμα και με αυτό που έχουμε τώρα. Τα αποτελέσματα μιλάνε από μόνα τους. Εύκολα θα μπορούσε να γαμηθεί όλη η κατάσταση, αλλά τέλος καλό όλα καλά.

Έχετε προγραμματίσει να παίξετε εδώ στην Αθήνα, αλλά λόγω του Covid-19 ακυρώθηκε. Θα ανακοινώσετε μια νέα ημερομηνία;

Ανακοινώσαμε νέες ημερομηνίες για τον επόμενο χρόνο, αλλά όχι για την Ελλάδα. Θέλουμε και πρέπει να έρθουμε. Δεν έχει ανακοινωθεί κάτι επίσημα αλλά πρέπει να γίνει κάτι. Η όλη κατάσταση με τον Covid κάνει τα πάντα δύσκολα και στεναχωριέμαι πολύ για αυτό. Θέλω πολύ να έρθουμε στην Ελλάδα, μας αρέσει πολύ, είναι πολύ ιδιαίτεροι θαυμαστές της μπάντας. Δεν θα ξεχάσω όταν περιοδεύαμε για το Chameleon και εξέφρασαν τη δυσαρέσκειά τους για αυτό το άλμπουμ και θυμάμαι άλλη μια φορά συνέβη όταν ήμασταν μαζί με τον Sascha. Οι Έλληνες είναι πολύ ιδιαίτεροι άνθρωποι και όλα προέρχονται από αυτούς, η κουλτούρα, οι τέχνες. Πάντα είναι η χώρα εκείνη που αδικείται από τους υπολοίπους στην Ευρώπη και πραγματικά δεν μπορώ να καταλάβω αυτήν την αδικία και γιατί συμβαίνει. Μου σπάει τα νεύρα. Ελπίζω ότι όλα θα καλυτερέψουν για όλους μας στο μέλλον.

Σε ευχαριστώ πολύ για τη συνέντευξη Michael. Σου εύχομαι τα καλύτερα. Κλείσε με ένα μήνυμα για τους αναγνώστες μας.

Σας ευχαριστώ όλους για τη στήριξή σας όλα αυτά τα χρόνια. Ελπίζω όλα να πάνε καλύτερα και να τα πούμε από κοντά σε μια συναυλία το συντομότερο δυνατό.

Συνέντευξη: Νίκος Σιγλίδης
Μετάφραση: Θανάσης Γκότοβος

Official Website
Facebook
Instagram
Twitter
Spotify
YouTube

Band Members
Kai Hansen – Φωνητικά, κιθάρες
Michael Kiske – Φωνητικά
Andi Deris – Φωνητικά
Michael Weikath – Κιθάρες
Sascha Gerstner – Κιθάρες
Markus Grosskopf – Μπάσο
Daniel Löble – Τύμπανα

Discography
Walls of Jericho, 1985
Keeper of the Seven Keys: Part I, 1987
Keeper of the Seven Keys: Part II, 1988
Pink Bubbles Go Ape, 1991
Chameleon, 1993
Master Of The Rings, 1994
The Time Of The Oath, 1996
Better Than Raw, 1998
The Dark Ride, 2000
Rabbit Don’t Come Easy, 2003
Keeper of the Seven Keys: The Legacy, 2005
Gambling With The Devil, 2007
7 Sinners, 2010
Straight Out Of Hell, 2013
My God-Given Right, 2015
Helloween, 2021

whale_728x90 - 728|90|whale_728x90|||bothGreekrebels Banner 07052021-728×90 - 728|90|Greekrebels Banner 07052021-728×90||https://www.greekrebels.gr/epikoinonia/|bothhaursen2 - 728|90|haursen2||https://www.facebook.com/HaursensGuitarWorkshop/|bothnano designs 728×90 - 728|90|nano designs 728×90||https://www.facebook.com/Nanodesignart/|bothRodStudios_728x90 - 728|90|RodStudios_728x90|||both
20000
110

Related posts

Leave a Comment

Leave a review

X