RodStudios_728x90 - 728|90|RodStudios_728x90|||bothChania Rock Festival 2019_728x90 - 728|90|Chania Rock Festival 2019_728x90|||bothhaursen2 - 728|90|haursen2||https://www.facebook.com/HaursensGuitarWorkshop/|bothuts_banner728x90 - 728|90|uts_banner728x90|||bothBob-Katsionis_728x90 - 728|90|Bob-Katsionis_728x90|||bothwhale_728x90 - 728|90|whale_728x90|||both
20000
110

Εννέα χρόνια μετά την τελευταία εμφάνιση των Kamelot στην Αθήνα και η ευκαιρία να συναντήσω τον mastermind Thomas Youngblood ήταν προ το πυλών. Σε μια εν τάχη συνέντευξη μετά από το soundcheck, καταφέραμε να ρωτήσουμε πράγματα που αφορούν το παρελθόν, το παρόν και το μέλλον του σχήματος.

Καλώς ήρθατε και πάλι στην Αθήνα μετά από τόσα χρόνια και είμαστε χαρούμενοι που σας έχουμε. Πώς νιώθετε που είστε πάλι εδώ;

Υπέροχα. Μόλις πετάξαμε από τη Μόσχα σήμερα το πρωί, φτάσαμε τις 05: 30 (γέλια) και η συναυλία ήταν καταπληκτική. Επιτέλους επιστρέφουμε στην Ελλάδα και αυτά είναι τα δυο τελευταία show της “Haven” περιοδείας, κάτι που είναι γλυκόπικρο. Οπότε είμαστε σε πολύ καλή κατάσταση για εσάς…

Έχουν περάσει τόσα πολλά χρόνια. Από τον Απρίλιο του 2008 στο Club 22 με τους Firewind και τους Forever Slave. Τι θυμάστε από αυτή τη συναυλία;

Παίξαμε εδώ;;

Όχι στο Fuzz Club. Ήταν ένα dance club που θα έκλεινε την επόμενη ημέρα.

Ααα ναι στο Fuzz. Ναι το θυμάμαι και θυμάμαι ότι ήταν αρκετά γεμάτο.

Η πρώτη εμφάνισή σας με τον Sean στην Ελλάδα.

Ναι ήταν μια πολύ καλή περιοδεία, μαζί με τους Firewind που ήταν supercool. Ο Bob είχε ήδη αρχίσει να είναι ένας πολύ καλός μας φίλος και μας βοηθούσε με τις συνθέσεις αλλά και παραγωγή. Είναι ένα τρομερό ταλέντο που εσείς οι Έλληνες έχετε και θα πρέπει να είστε περήφανοι για αυτόν.

Όντως είμαστε. Πίσω στις παλιές ημέρες της μπάντας, στο “Tampa Bay‘s Metal Mercenaries: The Invasion”.

ΩΩΩΩ (γέλια)

thomas_youngblood_diamond4

Πως προέκυψε η συνεργασία με τον Keith Collins;

Εκείνη την περίοδο έκανε μια συλλογή και μας πρότεινε να συμμετάσχουμε. Νομίζω κάπως έτσι γνωριστήκαμε. Ούτε καν γνωρίζω τι κάνει τώρα…

Από όσο γνωρίζω κάνει παραγωγές.

Αυτή ήταν και η πρώτη μας γεύση από αυτόν… Κάναμε αυτά τα ερασιτεχνικά demo πράγματα, το πρώτο demo μας ακόμη και το πρώτο μας album ήταν τρομακτικό σε αυτόν τον τομέα. Αλλά είχε πλάκα, ήταν ωραία, ήμασταν νέοι, ξοδεύαμε πολλά λεφτά χωρίς να ξέρουμε αν θα πιάσουν τόπο.

Όπως στα demo του ’91 και ’93 με τραγούδια που κατέληξαν στο “Eternity” και στο “Dominion”. Τι ανταπόκριση είχατε λάβει τότε και ποιου ιδέα ήταν να τα κυκλοφορήσετε ποιο μετά σαν split με τους Oracle.

Δεν ξέρω τίποτα για αυτό…

Αλήθεια; Αυτό έδειξε η έρευνά μου.

Νομίζω ένα τραγούδι ήταν στο “Eternity” αλλά δεν νομίζω ότι υπήρχε κάτι στο “Dominion” από το demo. Απλά στείλαμε το demo στη Noise Records και ο ιδιοκτήτης περπατούσε στο γραφείο και άκουσε το demo. Είπε να μας υπογράψουν κατευθείαν.

Πόσο δύσκολο ήταν το να υπογράψετε με τη Noise; Ήταν πολύ μεγάλη εταιρεία τότε.

Δεν χρειάστηκε καθόλου σκέψη. Αυτό ακριβώς θέλαμε τότε να υπογράψουμε με μια εταιρεία. Δεν υπήρχαν πολλές εταιρείες που υπέγραφαν metal μπάντες, οπότε ήταν καταπληκτικό. Ήταν μια πολύ κακή συμφωνία για εμάς, όσον αφορά το εμπορικό μέρος… αλλά ξέρεις αν δεν είχαμε κάνει αυτό το πρώτο συμβόλαιο δεν ξέρουμε αν θα υπήρχαν τώρα οι Kamelot.

kamelot_tommy_karevik_diamond1

Φάνηκε ότι ο Jim Morris ήταν ο ιδανικός παραγωγός για τα τέσσερα πρώτα album. Τι μνήμες υπάρχουν από αυτή τη συνεργασία;

Απίθανες. Βασικά δουλέψαμε μαζί και στο “Haven” που κάναμε την παραγωγή στα τύμπανα. Συναντήθηκα μαζί του πριν από ένα μήνα για να κάνουμε κάποια πράγματα σε κάποια άλλα projects που δουλεύω. Ζει ακόμη στην Tampa αλλά έχει πουλήσει το στούντιο και φτιάχνει ένα ακόμα μεγαλύτερο.

Το 1998 ήρθαν και οι πρώτες μεγάλες αλλαγές για τη μπάντα. Ο Mark έφυγε και ο Roy ήρθε. Πόσο εύκολο ή δύσκολο ήταν να τον πλησιάσετε;

Ξέρεις τότε δεν μπορούσες να καθίσεις στον καναπέ και να μπεις στο Internet… βασικά τότε ξεκινούσε το Internet. Έπρεπε να κάνω τη έρευνα μου τότε και πήρε αρκετά. Βρήκα όμως το τηλέφωνο της γιαγιάς του και της είπα ότι προσπαθώ να τον βρω. Τον βρήκα τελικά και του είπα να έρθει. Έμεινε μερικές εβδομάδες στο σπίτι μου και ηχογραφήσαμε το δίσκο (σ.σ. “Siege Perilous”).

Το ίδιο έγινε και με τον Casey;

Τον Casey τον είδαμε να παίζει με μια μπάντα διασκευών στη Tampa. Ο Glen, ο πρώην μπασίστας μας είπε να τον ρωτήσουμε αν θέλει να έρθει στη μπάντα. Δεν έπαιζε heavy metal, έπαιζε κάτι σαν Madonna ή κάτι τέτοιο.

Στο “Siege Perilous” δουλέψατε με τον Tommy Newton στη μίξη. Ήταν δικιά σας ιδέα ή ήταν πρόταση της εταιρείας;

Όχι, ήταν δικιά μου ιδέα. Είχε δουλέψει με τους Conception και μου άρεσαν αυτά που είχε κάνει. Ο Tore (σ.σ Ostby) ήταν επίσης τότε στο στούντιο και του ζήτησα να παίξει στο δίσκο. Ναι ήταν θαυμάσιο, η πρώτη φορά που ήρθα στην Ευρώπη για να δουλέψω πάνω σε δίσκο μας.

Λοιπόν, το επόμενο album, το “Fourth Legacy”ήταν η εκκίνηση για μια καινούργια μεγάλη συνεργασία με τον Sascha Paethκαι τον Miro. Ακόμα δουλεύεις με τους συγκεκριμένους, πως θα περιέγραφες της συνεργασία σου με αυτούς;

Ο Sascha είναι σίγουρα το έκτο μέλος. Απίστευτος συνθέτης. Δεν θα το ξεχάσω ποτέ και πάντα του λέω πόσο εκτιμώ αυτά που έκανε. Είναι ένα super ταλέντο. Το ίδιο και ο Miro, προσέφερε και εκείνος σημαντικά

Το “The Fourth Legacy” ήταν και ένα μεγάλο βήμα για να έρθετε στην Ευρώπη και να παίξετε μαζί με τους Crimson Glory και τους Evergrey. Ήταν και η πρώτη φορά που ήρθατε στην Ελλάδα. Τι θυμάσαι από αυτές τις δύο ημέρες στο Bug Club;

Είχε μεγάλη πλάκα. Ήταν τρελό. Θυμάμαι πως ήμασταν στο φορτηγάκι και οι οπαδοί είχαν το είχαν περικυκλώσει, νιώθαμε σαν τους Beatles. Ήταν η πρώτη φορά που ζήσαμε κάτι τέτοιο.

casey_grillo_diamond1

Για αυτό το λόγο στο “Expedition” κάποια κομμάτια ήταν από την Ελλάδα;

Ναι, φυσικά.

Μετά ήρθε το “Karma” που σας έδωσε την έξτρα ώθηση και σαν έκανε ποιο γνωστούς και σε άλλες χώρες. Πολλοί ίσως να μην γνωρίζουν ότι το “Forever” είναι μια διασκευή στο “Solveig’s sang” του Edward Grieg. Ποιου ήταν η ιδέα να κάνετε μια τέτοια διασκευή, που ουσιαστικά είναι σαν ένα original Kamelot τραγούδι;

Συγκροτήματα το έχουν κάνει πριν από εμάς, να διασκευάζουν κλασσικά κομμάτια, απλά είχαμε την ιδέα να το κάνουμε και εμείς με το “Solveig’s sang”. Νομίζω οι TNT είχαν κάνει κάτι παρόμοιο. Αλλά ήταν καλή ιδέα και κάθε χρόνο κάνουμε αυτή την ερώτηση: Να το παίξουμε ξανά;

Ναι να το παίξετε. Μην μου πεις ότι δεν θα το παίξετε σήμερα;

Χαχαχαχα. Μπορεί.

Μην μου πεις όχι θα πεθάνω…

Χαχααχαχα, ακριβώς, είναι από τα τραγούδια που είναι δύσκολο να μην τα παίξεις.

Ναι. Το “Karma” και το “Black Halo” βρήκε τους Kamelot να δουλεύουν πάνω στο κλασσικό Faust concept. Θα το κάνατε στο μέλλον και πάλι;

Ναι, σίγουρα. Όχι το επόμενο αλλά σίγουρα μετά το καινούργιο δίσκο θα κάνουμε ένα concept. Κάτι το οποίο θα μπορούμε να το παίξουμε ολόκληρο στη τουρνέ (σ.σ.: να την η είδηση!).

Αυτή είναι μια πολύ ωραία ιδέα. Το “Black Halo” ήταν και ο πρώτος σας δίσκος με την SPV. Μια πολύ μεγαλύτερη εταιρεία από τη Noise. Πώς ήρθατε σε επικοινωνία μαζί τους και πως νιώσατε που μια τόσο μεγάλη εταιρεία επιτέλους έδειξε ενδιαφέρον για τους Kamelot;

Η αλήθεια είναι ότι υπήρξε κάτι σαν πόλεμος προσφορών μεταξύ της SPV και άλλων και απλά πιστέψαμε ότι η SPV είχε τη καλύτερη προσφορά. Αν και νομίζω ότι θα μπορούσαν να κάνουν πολύ περισσότερα για αυτό το δίσκο. Αν σκεφτείς μόνο τους guests που είχαμε σε αυτόν, τα τραγούδια. Θα έπρεπε να τον σπρώξουν περισσότερο. Αλλά δεν πειράζει, νομίζω ότι ο δίσκος μιλάει για τον εαυτό του.

oliver_palotai_diamond1-600x582

Φυσικά, έχει μια απίστευτη ροή.

Ναι. Ακόμη το αγαπάω και το ακούω και νιώθω ότι έχουμε εξελιχθεί. Υπογράφοντας μαζί τους ήταν κάτι καλό τότε. Νομίζω έχουν προβλήματα τώρα αλλά ήταν καλοί τότε.

Το “Ghost Opera” πήρε ακόμη μεγαλύτερη αναγνώριση και επανακυκλοφόρησε πολύ σύντομα με τον τίτλο “Ghost Opera: The Second Coming”. Αυτό ήταν ιδέα της SPVή δικιά σας;

Ναι ήθελαν να κάνουν μια tour έκδοση. Βάλαμε κάποια Bonus τραγούδια… ήταν η πρώτη φορά που κάναμε κάτι τέτοιο.

Ναι ήταν σαν να έχετε ένα διπλό δίσκο με ζωντανές ηχογραφήσεις και μερικά καινούργια τραγούδια.

Νομίζω ήταν κάποια συναυλία στη Σερβία, αν δεν κάνω λάθος…

Το “Poetry For The Poisoned” ήταν και ο τελευταίος δίσκος με τον Roy. Ήταν κάτι αναπάντεχο ή ήταν κάτι το οποίο περιμένατε να γίνει αφού είχαν έρθει κάποια σημάδια;

Ήταν τελείως αναπάντεχο. Στη θετική πλευρά, ήταν το καλύτερο για τον Roy, ποιος ξέρει τι θα συνέβαινε αν προσπαθούσε να συνεχίσει. Είναι αυτό που λέμε ότι ορισμένα προβλήματα είναι για το καλύτερο.

Τα “Silverthorn” και “Haven” είναι επίσης πολύ καλοί δίσκοι. Τι θυμάσαι από τη διαδικασία δημιουργίας τους;

Πρώτα από όλα ήμασταν πολύ χαρούμενοι με τον Tommy και το πόσο εύκολα προσαρμόστηκε στο συγκρότημα. Είχαμε τη δυνατότητα να συνεχίσουμε αυτό που κάνουμε, σε αυτούς τους δύο δίσκους και εξερευνήσαμε πράγματα καινούργια. Επίσης είχαμε την ευκαιρία να δούμε και περισσότερες πόλεις στην Αμερική τον Καναδά… Ήταν απίθανο τι επιφύλασσαν οι δυο αυτοί δίσκοι για την μπάντα.

sean_tibbetts_diamond1

Ποια είναι τα συναισθήματα όταν πρόσφατα αποχωριστήκατε τον Casey για μια συναυλία και τον αντικατέστησε ο Alex Laundenberg;

Χαχα. Ναι ναι, ήταν απίθανα.

Τι θυμάσαι από αυτή τη συναυλία;

Ήταν ωραία, αν και είχαμε μια ανησυχία που δεν είχαμε τον Casey. Αλλά ο Alex είναι πολύ καλός drummer και όλα πήγαν καλά. Δεν γύρισα ούτε μια στιγμή και ούτε σκέφτηκα ότι ήταν κάποιος άλλος εκεί.

Τελευταία ερώτηση. Το “Haven” έχει κυκλοφορήσει εδώ και δύο χρόνια. Πότε μπορούμε να περιμένουμε την καινούργια κυκλοφορία;

Μάλλον τον Απρίλιο ή τον Μάιο του 2018. Κάπου εκεί. Ας ελπίσουμε ότι θα επιστρέψουμε στην Ελλάδα το 2019 και όχι μετά από 10 χρόνια. Ελπίζουμε να ερχόμαστε κάθε χρόνο πλέον.

Έχετε αρχίσει ηχογραφήσεις ή πρόκειται να το κάνετε;

Έχουμε σχεδόν τελειώσει τις ηχογραφήσεις με τα τύμπανα.

Πάλι με τον Sascha και τον Miro;

Μόνο με τον Sascha ενώ το mastering θα γίνει από τον Jacob Hansen.

Σε ευχαριστώ πολύ για τη συνέντευξη. Ελπίζω να ήταν ενδιαφέρουσα.

Ναι φυσικά. Συγνώμη που δεν είχαμε περισσότερο χρόνο την επόμενη φορά.

Νίκος Σιγλίδης
Απομαγνητοφώνηση: Δημήτρης Σταύρος

http://www.kamelot.com/
https://www.facebook.com/kamelotofficial
https://www.instagram.com/kamelotofficial/
https://www.youtube.com/kamtv
https://twitter.com/kamelotofficial

Band Members
Sean Tibbetts – Μπάσο
Thomas Youngblood – Κιθάρες
Casey Grillo – Τύμπανα
Oliver Palotai – Πλήκτρα
Tommy Karevik – Φωνητικά

Discography
Eternity, 1995
Dominion, 1996
Siége Perilous, 1998
The Fourth Legacy, 1999
Karma, 2001
Epica, 2003
The Black Halo, 2005
Ghost Opera, 2007
Poetry for the Poisoned, 2010
Silverthorn, 2012
Haven, 2015

Θέλω να το μοιραστώ:

Leave a Reply

Your email address will not be published.