Συνεντεύξεις

Threshold

Οι Threshold επιστρέφουν στο προσκήνιο με ένα ακόμα εξαιρετικό άλμπουμ και ανανεωμένο line up. Αρπάζουμε λοιπόν αυτή την ευκαιρία και μιλάμε με τον Karl Groom ο οποίος έχει να μας πει πολλά και ενδιαφέροντα πράγματα.

Ο νέος σας δίσκος είναι concept. Μπορείς να μας πεις κάποια πράγματα γύρω από την ιστορία του; Μιλάμε για ένα δίσκο με συγκεκριμένο concept ή όλα τα κομμάτια απλά αναφέρονται σε κοινά θέματα;

Η ιστορία του δίσκου έχει να κάνει με προσωπικά θέματα αλλά και πολιτικές ανησυχίες. Έχει να κάνει με την θέση μας στον κόσμο αυτό αλλά και στις σχέσεις μας με τους άλλους ανθρώπους. Πιστεύω πως υπάρχουν παραλληλισμοί στην καθημερινότητα σε σχέση με την πολιτική ζωή και συγκεκριμένα με την απόφαση της χώρας μας να φύγει από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Με αυτό το θέμα καταπιάνονται οι στίχοι του “State Of Independence” αλλά κάποιος μπορεί να το περιγράψει και με τα προβλήματα που κάποιος αντιμετωπίζει σε ένα διαζύγιο. Οπότε μπορείς να πεις ότι το concept του δίσκου έχει διττή ιδιότητα. Το “Small Dark Lines” έχει να κάνει με τα σύνορα ανάμεσα στις χώρες αλλά μπορεί κάποιος να το δει ως την σκοτεινή πλευρά που όλοι κρύβουμε μέσα μας καθώς και την επιθυμία μας να πετύχουμε πράγματα εις βάρος άλλων. Η σκέψη ενός «διπλού» concept μας φάνηκε πολύ ενδιαφέρουσα και πιστεύω πως ο δίσκος έχει πολλές ιδέες που τον οδηγούν σε νέα prog μονοπάτια. Τυχαία μπορώ να σου πω πως όλα τα κομμάτια του δίσκου ξεκινούν με τα γράμματα L, O, T και S που αν το καλοσκεφτείς είναι τα ακρωνύμια του τίτλου του δίσκου! Επίσης τα ακρωνύμια του “The Man Who Saw Through Time” έχουν την σειρά των ακρωνύμιων των ημερών (Thursday, Monday, Wednesday, Saturday, Thursday, Tuesday) και είναι ένας τρόπος να παραπέμψουμε τον ακροατή στο ταξίδι στον χρόνο (σ.σ.: τι είπε ο άνθρωπος!!!).

Μιλάμε για τον δίσκο σας με την μεγαλύτερη διάρκεια. Πάνω από 80 λεπτά μουσικής! Πιστεύεις πως μπορεί αυτό να είναι ένα θέμα για τους οπαδούς σας; Επίσης ήταν δύσκολο για σας να γράψετε τόση μουσική;

Η αλήθεια είναι πως δεν σκοπεύαμε να γράψουμε ένα διπλό concept δίσκο όταν ξεκινήσαμε την διαδικασία της σύνθεσης. Ήταν μια οργανική διαδικασία που είχε αποτέλεσμα 83 λεπτά μουσικής. Καταλαβαίνω πως το θέτεις με την άποψη ότι πολύς κόσμος πλέον διαθέτει λίγο χρόνο για προσήλωση με όλες αυτές τις ηλεκτρονικές παρεμβολές, όμως ήθελα να γράψω μουσική για τον εραστή της μουσικής! Ποτέ δεν συνέθεσα με κάποιο άλλο τρόπο! Όταν ο Richard και εγώ αρχίσαμε να δουλεύουμε πάνω στο νέο υλικό δεν φτάσαμε σε ένα σημείο να πούμε ότι «Ok έχουμε 50 λεπτά υλικό ας σταματήσουμε εδώ». Το αντίθετο, το συζητήσαμε και συμφωνήσαμε να συνεχίσουμε την σύνθεση όσο είχαμε έμπνευση. Κάποια στιγμή αποφασίσαμε ότι ο δίσκος θα ήταν διπλός και επίσης ότι θα ήταν ο πρώτος concept μας δίσκος μετά το “Clone (1998). Το υλικό χώραγε ακριβώς σε έναν διπλό δίσκο και μάλιστα με την σειρά που θέλαμε τα τραγούδια να είναι σε αυτόν.

threshold-2017a

Το “Legends Of The Shires” φέρνει άλλη μια αλλαγή στην μπάντα με την επιστροφή του Glynn Morgan. Η αρκετά ευχάριστη έκπληξη. Σκεφτήκατε να φέρετε έναν νέο τραγουδιστή ή ο Morgan ήταν η μοναδική επιλογή;

Οι τρεις τραγουδιστές που είχαμε όσο καιρό υπάρχουμε σαν συγκρότημα ήταν όλοι ικανότατοι και πιστεύω πως ήμασταν αρκετά τυχεροί στο θέμα αυτό. Είχαμε δουλέψει με τον Glynn πάλι πίσω στο 2009 για το “Paradox” Box Set με δύο νέα τραγούδια και ήξερα πως ακόμα είχε μια φοβερή φωνή. Η αλήθεια είναι πως ήθελε να επιστρέψει στο συγκρότημα πίσω στο 2007 μετά τον Mac αλλά είχαμε ήδη ζητήσει από τον Damian να αναλάβει τον ρόλο. Ήταν λοιπόν μια εύκολη επιλογή για εμάς και τολμώ να πω ότι ο Glynn έχει σήμερα ακόμα καλύτερη φωνή.

Η απομάκρυνση του Damian έγινε με έναν αρκετά διπλωματικό τρόπο και από τις δύο πλευρές. Πιστεύω πως πολλοί οπαδοί σας δεν κατάλαβαν ακριβώς τι έγινε. Είναι και ένα λεπτό θέμα…

Δεν το θεωρώ τόσο λεπτό θέμα απλά δεν θέλαμε από την πλευρά μας να βγάλουμε μια ανακοίνωση που να έδειχνε κάποιο παράπονο απέναντι στον Damian. Όσοι έχουν ενοχληθεί από την αποχώρηση του δεν πρέπει να ξεχνούν πως έχει βγάλει μόνος του πολύ καλούς δίσκους και συνεχίζει να είναι αρκετά ενεργός μουσικός. Τον Οκτώβρη του 2016 στο Progpower προσπαθήσαμε να βρούμε ημερομηνίες που να βολεύουν όλους μας όσον αφορά την ηχογράφηση του δίσκου όμως ο Damian έδειχνε διστακτικός. Αργότερα τον ίδιο μήνα ήρθε στο στούντιο και μου είπε ότι αποχωρεί από το συγκρότημα. Μάλιστα μου έδωσε μια λίστα τραγουδιστών που θα μπορούσαν να τον αντικαταστήσουν. Μερικές βδομάδες αργότερα ήρθε πάλι και μου είπε πως ήθελε να συνεχίσει μαζί μας και μάλιστα αρχίσαμε να ηχογραφούμε αλλά η ατμόσφαιρα πλέον δεν ήταν η ίδια. Συμφώνησε να τηρήσει την συμφωνία που είχαμε όσον αφορά την περιοδεία που είχαμε τον Νοέμβρη αλλά δεν ήθελε να δεσμευτεί σε κάτι περισσότερο.Όλοι θεωρήσαμε λοιπόν ότι θα υπήρχε πρόβλημα αν συνεχίζαμε μαζί. Προσωπικά δεν θέλω ποτέ να πιέσω κάποιον να κάνει κάτι ή να είναι ενεργός στον Threshold οπότε τον ευχαριστήσαμε και του ευχηθήκαμε ότι καλύτερο.

Σαν σχήμα έχετε κάνει πολλές αλλαγές μελλών. Σε γενικές γραμμές αυτό δεν θεωρείται καλό, ειδικά με τους τραγουδιστές. Πιστεύεις πως οι αλλαγές αυτές σαν έκαναν κακό ή τελικά δούλεψαν προς όφελος σας;

Για μένα η δύναμη των Threshold ήταν πάντα οι συνθέσεις τους και το ότι η μπάντα είναι μια οντότητα. Όσοι έχουν περάσει από το σχήμα έχουν προσφέρει λίγα πράγματα στον συνθετικό τομέα και τα εναπομείναντα μέλη ξέρουν την σημασία τους και την ταυτότητα του σχήματος. Άσχετα με τις αλλαγές των μελλών πάντα διατηρήσαμε τον δικό μας χαρακτηριστικό ήχο. Πιστεύω πως το συγκρότημα σαν οντότητα είναι ισχυρότερο από κάθε ένα από τα μέλη του ξεχωριστά.

Ο προηγούμενος δίσκος σας βγήκε πριν τρία χρόνια. Ακούγοντας τον σήμερα βρίσκεις πράγματά σε αυτόν που θα ήθελες να τα κάνεις διαφορετικά;

Στο “For The Journey” είχαμε μια εντελώς διαφορετική προσέγγιση σε σχέση με τον νέο δίσκο. Υπάρχουν καλά τραγούδια σε αυτόν τον δίσκο αλλά δεν υπάρχει κάποιος συνθετικός σύνδεσμος ανάμεσα σε αυτά. Με πολλούς συνθέτες που δεν σύνδεσαν ένα θέμα μουσικά ή στιχουργικά ήταν απλά μια συλλογή τραγουδιών σε έναν δίσκο. Όταν ξεκινήσαμε να συνθέτουμε τον νέο δίσκο θέλαμε να φέρουμε πίσω την «ροή» που υπήρχε το “Subsurface”. Ήθελα να υπάρχει έναν concept όχι μόνο στιχουργικά αλλά και μουσικά και να επιβραβεύω τον ακροατή που θα ακούσει τον δίσκο από την αρχή ως το τέλος.

Πίσω στο “Legends”. Όπως με κάθε δίσκο σας έτσι και εδώ υπάρχει ποικιλία στην διάρκεια και στον ρυθμό των τραγουδιών. Προσωπικά τι τραγούδια σου αρέσουν να παίζεις ζωντανά;

Αυτό λοιπό αλλάζει με τον καιρό και είναι λογικό όπως καταλαβαίνεις έρχεται η στιγμή που θες να σταματήσεις να παίζεις κάποια τραγούδια ξανά και ξανά. Για μας το progressive είναι να προχωράς μπροστά και να ανακαλύπτεις νέες εμπειρίες οπότε προσωπικά πάντα μου αρέσει να φέρνω νέα τραγούδια στο set list. Δεν έχω προτιμήσεις μιας και μπορώ να παίζω τα πάντα, από τα πιο συναισθηματικά κομμάτια μας μέχρι τα πιο σύνθετα που απαιτούν προσήλωση. Είμαι σίγουρος πως θα προσθέσω το “Snowblind” σε αυτά!

Υπάρχει και άλλο ένα γνώριμο πρόσωπο στο “Legends”…

Ναι, ο Jon Jeary! Είμαστε φίλοι από τότε που έφυγε από το σχήμα και συναντόμαστε συχνά. Έφυγε από το σχήμα κυρίως λόγο των υποχρεώσεων που δημιουργούν οι περιοδείες αλλά ξέρω ότι ακόμα στηρίζει την μπάντα και αγαπά την μουσική μας. Όταν κάναμε κάναμε το demo για το “The Shire (part 3)” είπα στον Richard ότι άκουγα τον Jon να τραγουδά το κομμάτι στο κεφάλι μου. Ξέρεις μπορείς να τον ακούσεις να τραγουδά πολύ στον τρίτο μας δίσκο οπότε του ζήτησα να έρθει στο στούντιο. Χάρηκε πολύ και πιστεύω πως έκανε φοβερή δουλειά. Ξέρω πως είναι χαρούμενος που έχει την δικιά του κόπια σε βινύλιο.

threshold-2017d

Πολλά Prog σχήματα συχνά αμελούν την «σκληρή» πλευρά του ήχου. Εσείς δεν είστε έναν από αυτά. Πιο πιστεύεις πως είναι το συστατικό που μπορεί να κάνει ένα prog σχήμα να ξεχωρίσει;

Όταν ξεκινήσαμε τους Threshold δεν υπήρχε ο όρος prog και αυτό που θέλαμε ήταν να έχουμε τον δικό μας ήχο. Εγώ και ο Nick Midson ακούγαμε σχήματα όπως οι Testament, Malmsteen, Metallica και ο Jon ήταν μεγάλος οπαδός σχημάτων όπως οι Rush, Pink Floyd και Genesis. Για να είμαστε όλοι χαρούμενοι προσπαθήσαμε να κρατήσουμε όλες αυτές τις επιρροές στις συνθέσεις. Μπορώ να πω ότι αυτό το αποτέλεσμα είναι και ο ήχος μας.

Όπως και ο προηγούμενος δίσκος σας έτσι και ο νέος κυκλοφορεί σε βινύλιο. Πιστεύεις ότι η επιστροφή του βινυλίου θα δώσει το φιλί της ζωής στις εταιρίες; Υπάρχει περίπτωση να δούμε τους παλιούς σας δίσκους σε βινύλιο;

Μπορείς να βρεις όλους τους δίσκους μας σε διπλό βινύλιο βαριάς μορφής (σ.σ.: μα καλά, κάτω από πέτρα ζω;) και μπορώ να σου πω ότι είμαι πολύ χαρούμενος για αυτό! Επίσης το “Psychedelicatessen” υπάρχει σε μορφή τριπλού βινυλίου μαζί με το “Livedelica”. Επίσης αν έχεις καλό πικάπ θα δεις πως ο δίσκος ακούγεται καλύτερα από το CD μιας και το βινύλιο τυπώθηκε από ένα 24bit master που πάντα προσφέρει μεγαλύτερη δυναμική ήχου. Ξέρω πως τα CD αντέχουν περισσότερο σε θέματα φθοράς φυσικά.

Αν κάποιος ξεκινά την επαφή του με τους Threshold τώρα, εκτός από τον νέο δίσκο πιο δίσκο θα του πρότεινες να ακούσει;

Το “Subsurface” είναι το προσωπικό αγαπημένο μου αλλά και το “Dead Reckoning” είναι μια καλή αρχή. Και οι δύο δίσκοι περιλαμβάνουν τις φοβερές ερμηνείες του μακαρίτη Andrew McDermont.

Με τον Glynn πίσω στα φωνητικά θα παίξετε πιο πολλά κομμάτια από το “Psychedelicatessen”; Θα σας δούμε για πρώτη φορά στην Αθήνα, θα έχετε κάποιο «δώρο» για εμάς;

Με την επιστροφή του Glynn δεδομένα θα παίξουμε κάποια κομμάτια από το “Psychedelicatessen”, σίγουρα το “Innocent” καθώς και πολλά κομμάτια από τον νέο δίσκο. Πάντα παίζουμε κάποια “αγαπημένα του κοινού”. Επίσης πολύς κόσμος μας έχει εκφράσει το ενδιαφέρον να ακούσει τον Glynn να τραγουδά κομμάτια του Mac, πιστεύω πως η φωνή του κάθεται καλά στα κομμάτια αυτά και θα δώσουμε ευκαιρία σε κάποια κομμάτια από το “Dead Reckoning” τα οποία και δεν καταφέραμε να παίξουμε ζωντανά με τον Mac.

Οι Threshold είναι μια πετυχημένη μπάντα. Έχεις ακόμα ανεκπλήρωτα όνειρα;

Το μεγάλο στοίχημα για εμάς είναι να γράφω καλύτερα άλμπουμ και δεν θα τα παρατήσω παρά μόνο αν χάσω την έμπνευση ή την αγάπη για αυτή την μουσική. Έχουμε εδώ και πολύ καιρό αποδεχτεί ότι δεν είμαστε ένα Mainstream συγκρότημα αλλά έχουμε την χαρά και την τιμή να ηχογραφούμε και να παίζουμε για όλο και περισσότερους οπαδούς.

Σε ευχαριστώ για τον χρόνο σου. Στείλε ένα μήνυμα στους οπαδούς σας εδώ.

Αυτός ο δίσκος είναι κάτι σημαντικό για την ιστορία μας. Ένας από τους λόγους που συνεχίζω με τους Threshold είναι το ότι μου δίνουν την δυνατότητα να έρχομαι σε επαφή με τον κόσμο μέσω της μουσικής μου. Ελπίζω αυτός ο δίσκος να κάνει εντύπωση σε όποιον τον ακούσει και να βρει κάτι χρήσιμο σε αυτόν. Πραγματικά ανυπομονούμε να επιστρέψουμε στην Ελλάδα μιας και έχουνε περάσει σχεδόν δέκα χρόνια από την εμφάνιση μας στην Λάρισα! Απολαύσαμε αυτό το show και περιμέναμε καιρό να επιστρέψουμε! Τα λέμε λοιπόν και σύντομα από κοντά!

Μιχάλης Νταλάκος
http://www.thresh.net/
https://www.facebook.com/threshold
https://twitter.com/#!/threshold
https://www.youtube.com/user/ThresholdOfficial

Band Members:
Karl Groom – Lead Κιθάρες
Richard West – Πλήκτρα
Glynn Morgan – Φωνητικά
Johanne James – Τύμπανα
Steve Anderson – Μπάσο

Discography:
Wounded Land, 1993
Psychedelicatessen, 1994
Extinct Instinct, 1997
Clone, 1998
Hypothetical, 2001
Critical Mass, 2002
Subsurface, 2004
Dead Reckoning, 2007
March of Progress, 2012
For the Journey, 2014
Legends of the Shires, 2017

RodStudios_728x90 - 728|90|RodStudios_728x90|||bothnano designs 728×90 - 728|90|nano designs 728×90||https://www.facebook.com/Nanodesignart/|bothwhale_728x90 - 728|90|whale_728x90|||bothhaursen2 - 728|90|haursen2||https://www.facebook.com/HaursensGuitarWorkshop/|bothTatto Clinic Athens 728×90 - 728|90|Tatto Clinic Athens 728×90||https://www.facebook.com/tattooclinicathens|both
20000
110

Related posts

Leave a Comment

Leave a review

X